Duże hipermarkety szturmem podbiły Polskę, jednak w ostatnich latach ich udział w rynku spada. To istotny trend, jeśli uwzględnimy odwiedzalność centrów handlowych, których głównymi najemcami są takie właśnie placówki. - Zmniejszenie powierzchni zajmowanej przez operatorów spożywczych może wyjść obiektom handlowym na zdrowie, oczywiście pod pewnymi warunkami - powiedziała podczas Property Forum 2014 Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu Metro Properties.
- Powierzchnia zajmowana przez placówki spożywcze to bardzo istotna część obiektu handlowego. W sytuacji, kiedy to same sieci pracują nad optymalizacją tej powierzchni, ewentualna modernizacja centrum handlowego może być dobrym momentem do zmiany układu przestrzennego obiektu - tłumaczyła przedstawicielka Metro Properties.
Zamiast jednego, dużego najemcy, można stworzyć warunki do funkcjonowania większej liczby firm z sektora modowego lub rozrywkowego. - W ten sposób wszyscy są zadowoleni, a my dopasowujemy powierzchnię do potrzeb naszych klientów - dodała Kinde-Czyż.
Podobne doświadczenia ma firma Mayland Real Estate.
- Dawniej to hipermarkety rządziły, jeśli chodzi o najemców centrów handlowych - tłumaczył Frederic Rouleau, Property Management Director w Mayland Real Estate Poland. - Dziś jest inaczej, a duże koncepty nierzadko przegrywają walkę z sieciami dyskontowymi. Stąd też w jednej z naszych galerii miejsce hipermarketu zajęło trzech innych najemców, m.in. z sektora modowego. Jesteśmy z tej decyzji bardzo zadowoleni, podobnie jak nasi klienci - dodał.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zmierzch hipermarketów może wyjść centrom handlowym na zdrowie