Zawarto umowę na wykonanie studium S10 Bydgoszcz-Toruń

Zawarto umowę na wykonanie studium S10 Bydgoszcz-Toruń
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Umowę na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz-Toruń zawał w poniedziałek bydgoski oddział GDDKiA ze spółką Mosty Katowice, która wygrała przetarg. Wartość kontraktu to 4,673 mln zł.

Mosty Katowice zobowiązane są do sporządzenia - oprócz studium - materiałów potrzebnych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Uzyskanie przez firmę takiej decyzji przewidziano na październik 2017 r., a zakończenie wszystkich prac określonych w umowie na styczeń 2018 r.

Dyrektor oddziału GDDKiA Mirosław Jagodziński podkreślił, że gotowe jest studium korytarzowe, przedstawiające warianty przebiegu odcinka S10 Bydgoszcz-Toruń.

Wiceprezes spółki Mosty Katowice Czesław Połedniok zaznaczył, że jego firma ma doświadczenie w projektowaniu i budowie autostrad i dróg ekspresowych, m.in. przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i dokumentację budowlaną drogi S8 na terenie województwa łódzkiego o długości 104 km.

Podpisanie umowy odbyło się w obecności wojewody kujawsko-pomorskiego Mikołaja Bogdanowicza i posłów z regionu, którzy zabiegali o powstanie S10, m.in. prezes okręgu toruńskiego PiS, wiceminister edukacji Marzenny Drab i prezesa okręgu bydgoskiego PiS Tomasza Latosa.

Wykonawca studium S10 został wyłoniony w drugim przetargu. Pierwszy przetarg ogłoszono 22 października 2015 r., ale 5 lutego 2016 r. postępowanie unieważniono, gdyż GDDKiA miała na ten cel 1,051 mln zł, a oferenci zaproponowali ceny do 2,4 mln zł do 6,3 mln zł.

Drugi przetarg ogłoszono 13 sierpnia, po tym jak wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit w Bydgoszczy poinformował o zagwarantowaniu na wykonanie studium 5,37 mln zł i zapewnieniu, że w razie potrzeby kwota zostanie zwiększona. Do przetargu stanęło 10 firm i konsorcjów, które zaproponowały ceny od 4,469 mln zł do 8,034 mln zł. Po rozpatrzeniu wszystkich kryteriów postępowania jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Mostów Katowice w wysokości 4,673 mln zł.

Droga S10 między Bydgoszczą i Toruniem będzie miała około 50 km długości, po dwa pasy ruchu w każdą stronę o szerokości 3,5 m oraz pasy awaryjne o szerokości 2,5 m. Pozostawione zostanie miejsce na ewentualne poszerzenie w przyszłości drogi do trzech pasów. Według harmonogramu GDDKiA budowa będzie prowadzona od listopada 2020 r. do października 2022 r.

Inwestycja pozwoli m.in. na szybkie dotarcie z Bydgoszczy do autostrady A1 w Toruniu, a z Torunia do przyszłej S5 i na lotnisko w Bydgoszczy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zawarto umowę na wykonanie studium S10 Bydgoszcz-Toruń

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!