PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zarząd województwa kujawsko-pomorskiego i wojewoda razem dla S10 i zapory na Wiśle

Autor: PAP
02-03-2016 20:25
Zarząd województwa kujawsko-pomorskiego i wojewoda razem dla S10 i zapory na Wiśle
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Współdziałanie na rzecz doprowadzenia do realizacji zagrożonych inwestycji: budowy drogi ekspresowej S10 i drugiego stopnia na Wiśle w Siarzewie k. Nieszawy - uzgodnili w środę w Toruniu członkowie zarządu województwa kujawsko-pomorskiego oraz wojewoda i wicewojewoda.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Bydgoszczy pod koniec stycznia odmówił zgody na realizację stopnia wodnego w Siarzewie głównie z powodu nieuwzględnienia przedsięwzięcia w dokumentach planistycznych Dorzecza Wisły.
Na początku lutego Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad (GDDKiA) w Bydgoszczy unieważnił przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego S10 Bydgoszczy-Toruń z powodu zaproponowania przez oferentów wyższych cen niż przeznaczono na ten cel.

"Zajęliśmy się najbardziej ważnymi projektami, które mam nadzieję wspólnie z wojewodą i instytucjami rządowymi będziemy mogli przygotować i wdrażać w życie" - poinformował marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki (PO).

Jak dodał, pierwszą sprawą jest budowa tamy poniżej Włocławka na wysokości Siarzewa, a drugą S10 na odcinku Bydgoszcz-Toruń i dalej w kierunku Warszawy do granicy województwa. "Sam przebieg odcinka bydgosko-toruńskiego S10 nie budzi kontrowersji, ale już dalszy planowany przebieg jest problematyczny i moim zdaniem wymaga ponownej analizy" - podkreślił Całbecki.

Jak zaznaczył, planowany odcinek od Torunia, w kierunku Warszawy znalazłby się w strefie silnej zabudowy i terenów przewidzianych przez właścicieli na inwestycje oraz unikatowych obszarów leśnych. Według planistów samorządu województwa lepszym wariantem przebiegu S10 byłoby wytycznie trasy poniżej Lipna, dalej przez okolice Siarzewa, przez przeprawę mostową i jeszcze dalej do Odolionu. Przy takim rozwiązaniu S10 znalazłaby się w pobliży planowanej tamy w Siarzewie.

"W porównaniu z innymi województwami nie wyglądamy najlepiej, więc trzeba szukać silnych stron, inwestycji i przedsięwzięć, które połączą województwo. Jeśli chodzi o S10 to w województwie chyba nie ma osoby, która dyskutowałaby o celowości budowy S10, ale jest pytanie jaki będzie jej przebieg. Z mojej strony będą starał się zrobić wszystko, aby obie inwestycje były realizowane" - zapowiedział wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz (PiS).

Zaznaczył, że jeszcze w marcu ma zaplanowane spotkanie w sprawie S10 z wiceministrem infrastruktury i budownictwa Jerzym Szmitem.

"Jeśli chodzi o sprawę stopnia na Wiśle w Siarzewie to musimy pokonać zasadniczy problem, który był powodem negatywnej decyzji RDOŚ, jakim są braki w dokumentacji strategicznej kraju i brak inwestycji w masterplanie. Nie będzie łatwe pokonanie barier administracyjnych. To jest trudne, ale nie niemożliwe. Trzeba poszukać rozwiązań, które pozwolą na przeprowadzenie spraw proceduralnych z uwzględnieniem norm unijnych" - dodał wojewoda.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 705 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP