PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zagrożona przebudowa węzła kolejowego Łódź-Fabryczna

Autor: PAP
28-07-2010 19:01

Wiceprezydent Łodzi Łukasz Magin na środowej konferencji prasowej powiedział, że może nie dojść do realizacji projektu przebudowy węzła kolejowego Łódź-Fabryczna i budowy "nowego centrum miasta".

Zdaniem Magina, realizacja inwestycji jest uzależniona od ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, który do 6 sierpnia ma podjąć decyzję, czy łódzki projekt otrzyma dofinansowanie w wysokości 225 mln zł.
Środową konferencję wiceprezydent Łodzi zwołał po spotkaniu z minister rozwoju regionalnego Elżbietą Bieńkowską, z którą w Warszawie rozmawiał o projekcie przebudowy dworca Łódź-Fabryczna.

"Z wiedzy pani minister Bieńkowskiej wynika, że przez ministra infrastruktury analizowane są w tej chwili dwa przedsięwzięcia - łódzkie i warszawskie, dotyczące budowy drugiej nitki metra" - powiedział Magin.

Przypomniał, że 5 maja 2010 roku Łódź złożyła do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o to, żeby "miejska" część inwestycji budowy nowego dworca znalazła się na liście projektów kluczowych, które są załączane do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

"Umiejscowienie projektu na takiej liście prawie gwarantuje, że będzie on otrzymywał dofinansowanie z Unii Europejskiej w procedurze pozakonkursowej" - wyjaśnił Magin.

Wiceprezydent poinformował, że "miejska" część projektu przebudowy węzła kolejowego Łódź-Fabryczna ma kosztować w sumie 595 mln. Za te pieniądze mają powstać m.in.: podziemny dworzec autobusowy i trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji tramwajowej i drogowej wokół dworca. Miasto liczy na dofinansowanie inwestycji kwotą 225 mln zł.

"Pani minister Bieńkowska wystosowała pismo do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, aby do 6 sierpnia podjął decyzję, która inwestycja - łódzka czy warszawska - ma być dofinansowana" - powiedział Magin.

Dodał, że stołeczny projekt znajduje się już na liście projektów kluczowych i uzyskał dofinansowanie w wysokości 50 procent całej inwestycji, ale "samorząd Warszawy wystąpił o to, aby ten poziom dofinansowania został zwiększony powyżej 50 procent".

Magin podkreślił, że jeśli decyzja ministra Grabarczyka będzie niekorzystna dla Łodzi, to nie dojdzie do "schowania" dworca Łódź-Fabryczna pod ziemią, co uniemożliwi realizację zarówno części kolejowej, jak i miejskiej inwestycji.

Dodał, że projekt przebudowy miejskiej części dworca Łódź-Fabryczna jest "kompatybilny" z działaniami dwóch nadzorowanych przez ministra infrastruktury spółek kolejowych: PKP SA i PKP PLK.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 834 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP