Zachodnie marki mają apetyt na mniejsze miasta

Zachodnie marki mają apetyt na mniejsze miasta
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jesteśmy obserwowani przez zachodnich najemców, którzy próbują wejść ze swoimi pionierskimi konceptami do centrów handlowych w małych miastach - mówiła Ewa Szafrańska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE, podczas odbywającego się w Warszawie IV Property Forum.



Pula najemców, która na polskim rynku wynajmuje powierzchnie handlowe jest na tyle bogata, że nawet w miejscowościach większych niż 50 tys. mieszkańców, gdzie istnieje szansa zbudowania drugiego retaile parku lub drugiego centrum typu convenience, można liczyć na wzbogacenie oferty obydwu placówek handlowych w sposób komplementarny.

- Taki dobór najemców opiera się zwykle na schemacie posiadania przedstawiciela branży modowej, obuwniczej, aptekarskiej, drogeryjnej, sportowej i spożywczej. Natomiast pula najemców jest na tyle szeroka, że możemy dobierać tenant mix dzieląc najemców na poszczególne placówki lub wymieniając ich w centrach. Do wyboru mamy z reguły po dwóch, trzech najemców z każdej branży - wyjaśnia Ewa Szafrańska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE.

To z kolei powoduje zainteresowanie najemców zagranicznych. - Jesteśmy obserwowani przez rynki zachodnie i ich najemców, którzy mają coraz większy apetyt na polski rynek. Coraz więcej marek bada i próbuje wejść do centrów handlowych w małych miastach ze swoimi pionierskimi konceptami.
Są to głównie najemcy z Niemiec, Austrii, z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

- W tych krajach rynek małych centrów handlowych jest silnie rozwinięty i siłą rzeczy firmy kierują swoją ekspansję w stronę Europy Środkowo- Wschodniej, a Polska jako kraj silny gospodarczo, najbardziej rozwinięty handlowo i komercyjnie jest celem numer jeden - dodała Ewa Szafrńska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zachodnie marki mają apetyt na mniejsze miasta

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!