PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Za dwa lata pociągiem z Poznania do Piły szybciej o 40 minut

Autor: PAP/PSZ
06-11-2017 21:37
Za dwa lata pociągiem z Poznania do Piły szybciej o 40 minut

Kolejarze przymierzają się do kolejnych, istotnych dla Poznania inwestycji.

Fot. PKP PLK

Około 80 minut, czyli 40 minut krócej niż dotąd potrwa od grudnia 2019 roku podróż pociągiem między Poznaniem a Piłą. Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii o długości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł.

  • Linia Poznań - Piła na długości 59 km jest jednotorowa.
  • Po zakończeniu modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.
  • Obecnie prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h.
Inwestycja, poza skróceniem czasu podróży, przyczyni się do poprawy przepustowości linii, zwiększenia dostępności transportu kolejowego, poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego i podróżnych oraz poprawy dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Od września trwają prace na odcinku Poznań - Oborniki Most o długości ponad 25 km. Obejmują one sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne oraz jeden z dwóch torów. Przebudowywane są też przystanki w Wargowie, Złotnikach, Poznaniu Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie. Powstają nowe przystanki Poznań Podolany i Złotniki Osiedle Grzybowe.

"Prace prowadzimy z użyciem wysoko wydajnych maszyn. Z tzw. kombajnem do wymiany nawierzchni torowej wymieniliśmy w ciągu dwóch tygodni 25 km nawierzchni: podkłady i szyny. Prace zostaną zakończone około 20 listopada" - powiedział Siegfried Weindok, reprezentujący wykonawcę inwestycji, firmę PORR 6 listopada na konferencji prasowej.

Prace są prowadzone przy rozkładowym ruchu pociągów między Poznaniem a Obornikami i Piłą.

Do marca 2018 roku prowadzone będą prace związane z budową nowego Lokalnego Centrum Sterowania. Potem ruszy modernizacja drugiego toru Poznań - Oborniki Most, oraz mostu na Warcie w Obornikach. Wykonawca przystąpi też do modernizacji jednotorowego odcinka łączącego Oborniki z Piłą. W tym czasie wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Linia Poznań - Piła na długości 59 km jest linią jednotorową i taki układ zostanie zachowany mimo modernizacji.

Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę, poprawi się też przepustowość linii. Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h.

"To dla nas bardzo ważna inwestycja, podkreśla ona wagę ruchu aglomeracyjnego i regionalnego między Poznaniem a Piłą. Poprawi się nie tylko czas przejazdu, ale też komfort podróży; dzięki przebudowanym peronom łatwiej będzie wsiąść do pociągu. Modernizujemy przejazdy, podnosimy więc bezpieczeństwo" - powiedział Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP