"Rowerowa ekspresówka", czyli trasa rowerowa miedzy Poznaniem a Wrocławiem ma być nie tylko ułatwieniem dla mieszkańców okolicznych gmin, ale i sposobem na rozwój lokalnej turystyki. Inicjatywę burmistrza Rawicza popiera już większość samorządów.
Pod koniec ubiegłego roku burmistrz wyszedł z inicjatywą utworzenia tras rowerowych wzdłuż tych właśnie dróg technicznych. Jak podkreślał - "Nie chodzi o wytyczenie zupełnie nowych ścieżek rowerowych, ale o wykorzystanie tych dróg technicznych, na których umożliwiono by powstanie tras rowerowych i swobodne poruszanie się rowerów".
Według burmistrza, trasa byłaby pomocna nie tylko mieszkańcom okolicznych miejscowości, ale i pomogła w ożywieniu turystyki.
"Ta trasa na pewno pomoże w rozwoju, szczególnie lokalnej turystyki rowerowej i np. wytyczeniu dodatkowych, leśnych szlaków rowerowych. Osoby korzystające z tej +ekspresówki+ mogłyby np. być informowane przy szlaku o jakichś ciekawych atrakcjach; pałacach, jeziorach, gospodarstwach agroturystycznych czy polach namiotowych. Region przy trasie S5 ma wiele atrakcji, które przy okazji takiej drogi rowerowej mogłyby być spopularyzowane " - zaznaczył Kubik.
Dodał, że byłaby to nie tylko możliwość rozwoju agroturystyki, ale też współpracy między samorządami w tym obszarze.
Burmistrz zwrócił się z oficjalnym zapytaniem odnośnie tego projektu do włodarzy gmin i miast położonych wzdłuż trasy S5. Do chwili obecnej większość z samorządów odpowiedziała z aprobatą i zadeklarowała swoją chęć współpracy przy realizacji tego zadania. Pozytywną opinię wyrazili także marszałkowie województw: Wielkopolskiego i Dolnośląskiego. Burmistrzowi nadal jednak brak opinii z kilku okolicznych miejscowości, w tym Miasta Poznań.
"Spotkałem się w ostatnich dniach również z ministrem Janem Dziedziczakiem (wiceminister spraw zagranicznych, poseł PiS z okręgu kaliskiego - PAP), którego prosiłem o pomoc w zorganizowaniu spotkania w Ministerstwie Infrastruktury w tej sprawie i mam nadzieję, że niebawem do niego dojdzie. Wysłaliśmy też pisma do poznańskich i wrocławskich uczelni, które w swoich strukturach mają katedry turystyki. Chcemy zapoznać je z tematem, poprosić o opinię i zainteresować tym projektem" - dodał.
Zdaniem burmistrza największą barierą w realizacji projektu jest "poszatkowanie" drogi, czyli brak ciągłości dróg technicznych wzdłuż trasy S5. W tej sprawie Kubik zwrócił się także do GDDKiA w Warszawie, ale nadal nie otrzymał oficjalnej odpowiedzi.
W najbliższym czasie ma się odbyć spotkanie samorządowców w związku z projektem "Rowerowej S5", na którym m.in. mają zostać podjęte dalsze decyzje w sprawie realizacji tego pomysłu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wzdłuż drogi S5 powstanie trasa rowerowa