PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wykopki drogowe - półmetek 2008

Autor: Gazeta Wyborcza
30-08-2008 06:33

Przybywa kontraktów na budowę nowych dróg, ale zdecydowanie zbyt wolno jak na potrzeby polskich kierowców.

Budowa dróg wspierana przez pieniądze z UE to największy program modernizacji naszego kraju od dziesięcioleci. Przed rokiem rząd PiS przyjął ambitny program, który przewiduje, że do końca 2012 r. wydamy gigantyczną kwotę 121 mld zł na budowę nowych autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic miast oraz na modernizację istniejących już dróg. Nowy rząd PO-PSL nie zmienił tego programu.
Od roku "Gazeta Wyborcza" sprawdza, jak są realizowane drogowe plany.

Bilans 2007 r. był obiecujący. Po raz pierwszy państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na inwestycje ponad 10 mld zł. Większość znaczących inwestycji GDDKiA zakończyła w terminie, choć było parę takich, które ukończono z kilkumiesięcznym poślizgiem.

Jednak nawet szybsze zeszłoroczne tempo kończenia inwestycji i zawierania umów na nowe drogi nie mogło zadowolić kierowców, bo polskim drogom wciąż daleko do europejskiego poziomu przyzwoitości. GDDKiA tłumaczyła, że wiele czasu, energii i pieniędzy poświęcała na przygotowanie kolejnych inwestycji, i deklarowała, że w tym roku prace ruszą w tempie, jakiego dotąd w Polsce nie znano. Pod koniec rządów PiS drogowa Dyrekcja deklarowała, że w 2008 r. zacznie się budowa 642 km nowych autostrad i aż 946 km dróg ekspresowych. Jak z tym obietnic wywiązuje się obecny rząd?

W maju GDDKiA podpisała kontrakt na budowę - jak twierdzi - największego w Europie węzła autostradowego w Sośnicy, który na południu Polski połączy autostrady A1 i A4. W sierpniu podpisano też kontrakt na budowę 14 km autostrady A1 między Bełkiem i Świerklanami. Dzięki tym umowom w połowie 2010 r. będzie można przejechać 48-km autostradą z Górnego Śląska do Czech.

Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało też, że 62 km płatnej autostrady z Grudziądza do Torunia do końca 2011 r. wybuduje prywatny koncesjonariusz, firma Gdańska Transport Company. W poniedziałek wbito pierwszą łopatę pod tę inwestycję. W październiku będzie można pojechać 90 km pierwszym zbudowanym przez GTC odcinkiem A1 spod Gdańska do Grudziądza.

Latami ciągnęły się negocjacje o budowie przez spółkę Autostrada Wielkopolska (AWSA) 106 km autostrady A2 z Nowego Tomyśla pod Poznaniem do granicy z Niemcami. Negocjacje ruszyły z kopyta latem, kiedy AWSA zaproponowała, że zbuduje tę drogę z betonu, aby nie trzeba jej było remontować przez 30 lat.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.