PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wykonawcy rozbudowy metra w Warszawie za 2,2 mld zł wybrani

Autor: WNP.PL (TE)
29-10-2015 16:53
Wykonawcy rozbudowy metra w Warszawie za 2,2 mld zł wybrani

Termin realizacji dla każdego z odcinków będzie wynosił 38 miesięcy.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Dokonano wyboru najkorzystniejszych ofert w przetargu na budowę kolejnych odcinków drugiej linii metra w Warszawie - trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim. Zwycięskie oferty opiewają łącznie na ponad 2,2 mld zł brutto i należą do firm, które wcześniej były zaangażowane w realizację tej trasy: Gulermak i Astaldi.

Przetarg ogłoszono w połowie października 2014 r., a inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w stronę zachodnią - od szlaku za stacją "Rondo Daszyńskiego", a drugie odcinek w kierunku północno-wschodnim za stacją "Dworzec Wileński".
W przypadku pierwszego zadania wybrano ofertę tureckiej firmy Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, która opiewa na 1,147 mld zł brutto. Budżet inwestora wynosi 1,684 mld zł brutto.

Pozostali wykonawcy to: konsorcjum Torpol, Kyjiwmetrobud, Tines Engineering (1,275 mld zł brutto), konsorcjum Inżynieria Rzeszów, ZUE (1,302 mld zł brutto - wykluczona), Dogus Insaat ve Ticaret (1,513 mld zł brutto) oraz Metrostav Polska (1,800 mld zł brutto).

Natomiast w przypadku drugiego zadania wybrano ofertę włoskiego Astaldi, którego oferta wynosi 1,066 mld zł brutto przy budżecie zamawiającego w kwocie 1,489 mld zł brutto.

Pozostałe oferty należą do: konsorcjum Vianini Lavori, Grandi Lavori Fincosit, Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro, Mota-Engil Central Europe (1,104 mld zł brutto), konsorcjum Acciona Infraestructuras, Mostostal Warszawa (1,273 mld zł brutto), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (1,833 mld zł brutto).

Przy wyborze najkorzystniejszych ofert brano pod uwagę cenę (90 proc.) oraz rękojmię (10 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 84-miesięczną gwarancję (wyjątek Dogus - 24 miesiące). Termin realizacji dla każdego z odcinków będzie wynosił 38 miesięcy.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje (nazwy robocze) to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Moczydło" (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,1 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz "Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Podobnie jak centralny odcinek drugiej linii metra, również ten etap prac ma być współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Warszawa ubiega się o dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 proc. kosztów inwestycji.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP