Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wykonawca chce zrobić pomiary na drodze nr 7

Autor: PAP
23-10-2012 17:09

Dodatkowe badania geologiczne i pomiary geodezyjne chce przeprowadzić konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner na odcinku nowo budowanej drogi krajowej nr 7 koło Miłomłyna. Mają one pomóc wykonawcy do sporządzenia planu naprawy wadliwego odcinka trasy.

Koło Miłomłyna - mimo doraźnych napraw - droga nr 7 zapada się na odcinku 40 metrów. Teraz wykonawca stosuje naprawy doraźne, czyli wylewa kolejne warstwy asfaltu, które wyrównują nawierzchnię jezdni.
Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie, zleciła sporządzenie ekspertyzy, która miała dać odpowiedź na to, co jest przyczyną osiadania drogi. Według eksperckiej opinii błąd wykonawcy polegał na wyborze złego miejsca składowania kruszywa pod budowę drogi. Zdaniem ekspertów ważąca około 20 tys. ton hałda, usypana przez wykonawców do budowy kolejnych odcinków, zniszczyła przygotowaną konstrukcję podłoża pod budowaną jezdnię.

Jak poinformował PAP we wtorek rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, wykonawca nowej drogi nr 7 Gdańsk-Warszawa - konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner, nadesłał własne propozycje prac mających na celu sporządzenie planu naprawczego wadliwego odcinka drogi.

Wykonawca chce przeprowadzić dodatkowe badania geologiczne, czyli sondować grunt, by zmierzyć ciśnienie znajdującej się w niej wody oraz przeprowadzić pomiary geodezyjne. Te badania i pomiary mają posłużyć wyborowi najskuteczniejszej technologii naprawy drogi.

Według Głębockiego naprawa drogi, którą wykonawca ma przeprowadzić na własny koszt, będzie możliwa wiosną.

W sierpniu udostępniono kierowcom nowy odcinek drogi krajowej nr 7 Gdańsk-Warszawa między Pasłękiem a Miłomłynem. Budowa kosztowała 1 mld 70 mln zł.

Jeszcze przed oddaniem do użytku droga koło Miłomłyna zaczęła się zapadać nawet do 4 milimetrów na dobę, teraz tempo osiadania nieco zmalało.

Jak mówił wcześniej Jerzy Pepol z Laboratorium Drogowego GDDKiA w Olsztynie, tereny w okolicach Żuław Elbląskich, na których budowana jest nowa droga nr 7, pod względem geotechnicznym należą do najtrudniejszych. Występują tu bowiem niestabilne grunty - na przykład torfy, które mają słabą wytrzymałość na obciążenie. Dodał, że zarówno inwestor, jak i wykonawca wykonali badania gruntów i technologia budowy drogi uwzględniała trudne warunki geotechniczne i występującą głęboką nieckę. Wykonawca zastosował technologię wbijania betonowych kolumn i nakładania materacy z geotkaniny poliestrowej wypełnionej kruszywem, które miały ustabilizować grunt pod jezdnią.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP