Wydano pozwolenie na budowę ostatniego z lubuskich odcinków A2

Wydano pozwolenie na budowę ostatniego z lubuskich odcinków A2
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wydano pozwolenie na budowę ponad 17-kilometrowego odcinka autostrady A2 między Świeckiem a Rzepinem. W piątek wojewoda lubuski Helena Hatka podpisała odpowiednie dokumenty. Jeśli pogoda pozwoli, prace rozpoczną się w marcu br.

Jak poinformował na konferencji prasowej prezes zarządu Autostrady Wielkopolskiej SA II (AWSAII) Andrzej Patalas, przy sprzyjających warunkach pogodowych rozpoczęcie robót budowlanych na tym pododcinku możliwe będzie już w marcu br. Dodał, że to ostatni fragment A2 w województwie, na budowę którego nie było jeszcze pozwolenia.

Cała niemal 106-km autostrada A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla zostanie oddana do użytku jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Koszt inwestycji wyniesie 1 mld 298 mln euro. Nawierzchnia lubuskiego odcinka autostrady będzie wykonana w technologii betonowej.

Obecnie prace budowlane są prowadzone na 5 z 7 pododcinków autostrady A2, czyli od Rzepina do Torzymia oraz od Łagowa do Nowego Tomyśla na łącznej długości 71,5 km. Budowa obejmuje zatem blisko 70 proc. trasy. Jeśli ruszą roboty na ostatnim odcinku, to prace prowadzone będą na całej długości autostrady do Świecka, czyli na 105,9 km drogi.

Odcinek Świecko-Rzepin biegnie w pobliżu funkcjonującej drogi krajowej nr 2.

Zgodnie z umową z rządem, z chwilą przekazania odcinka wykonawcy robót budowlanych, co ma nastąpić na przełomie lutego i marca br., AWSAII przejmuje odpowiedzialność za letnie i zimowe utrzymanie drogi.

Na całym odcinku autostrady A2 pomiędzy Świeckiem (granica z Niemcami, Lubuskie) a Nowym Tomyślem (Wielkopolska) przewidziano realizację 84 obiektów mostowych (wiaduktów drogowych, wiaduktów autostradowych, mostów autostradowych, przejść dla zwierząt dużych) oraz 119 przepustów dla małych zwierząt oraz płazów.

Na terenie budowy autostrady pracuje m.in. 57 koparek i 148 wywrotek; przy realizacji projektu zatrudnionych jest 938 osób, w tym 775 pracowników fizycznych, 163 pracowników umysłowych i inżynierów. Liczba ta zwiększy się po rozpoczęciu prac na pozostałych odcinkach autostrady.

"Mogę deklarować, że dotrzymamy terminów umownych, tzn. w listopadzie 2011 będzie przejazd autostradą, natomiast ostateczne zakończenie robót nastąpi 20 maja 2012 i dopiero od tego momentu, jak wszystko będzie zakończone, mamy prawo pobierać opłaty" - powiedział PAP Patalas.

Przejazd odcinkiem Świecko-Rzepin będzie bezpłatny, ponieważ nie ma dla niego drogi alternatywnej.

"A2 jest autostradą, która spowoduje, że woj. lubuskie będzie nie tylko połączone ze stolicą Polski, będziemy mogli szybko dojechać do Warszawy, ale także dojedziemy do Berlina i innych stolic Europy" - powiedziała Hatka.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wydano pozwolenie na budowę ostatniego z lubuskich odcinków A2

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!