GDDKiA dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na rozbudowę podkarpackiego odcinka drogi krajowej nr 94 Łańcut - Głuchów. Odcinek będzie stanowił obwodnicę Łańcuta.
Wśród nich znajdują się: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji i zagospodarowanie gruntu rodzimego.
Cztery oferty
Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).Zwycięska oferta, którą złożył Budimex, opiewa na 115,84 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 92,48 mln zł brutto.
Oferty w przetargu otwarto pod koniec listopada 2017 r. Pozostałe należały do (ceny brutto): konsorcjum PBI Infrastruktura z Kraśnika, PBI WMB z Sandomierza (128,50 mln zł), konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones (137,28 mln zł brutto) i Strabag (171,96 mln zł).
Obwodnica Łańcuta
Trasa będzie miała przekrój dwupasowy (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.Jak tłumaczono, jest to związane ze spadkiem natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław.
Inwestycja zakłada budowę nowych skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu z drogami wojewódzkimi nr 877 i 881 oraz ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4).
Ponadto zaplanowano m.in. skrzyżowania DK 94 z ul. Piłsudskiego i ul. Kościuszki, a także budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wybrano wykonawcę obwodnicy Łańcuta