PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wschodnia Polska chce zasypania infrastrukturalnej przepaści

Autor: WNP.PL (Tomasz Elżbieciak)
03-09-2016 08:38 |  aktualizacja: 03-09-2016 14:04
Wschodnia Polska chce zasypania infrastrukturalnej przepaści

Inwestycje drogowe we wschodniej Polsce. Nz. droga S17 w woj. lubelskim.

Fot. Shutterstock.com

Chociaż jest to coraz mniej widoczne, to jednak po gęstości sieci drogowej, a zwłaszcza kolejowej, wciąż można doszukiwać się granic z czasów Polski pod zaborami. W nadchodzących latach Polska Wschodnia powinna jednak dokonać kolejnego infrastrukturalnego skoku. To jeden z tematów III Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Nie możemy mówić o nowoczesnej Polsce, bez dobrze rozwiniętej sieci dróg. Większa dostępność transportowa to jeden z niezbędnych warunków rozwoju polskich regionów - powiedział w minionym tygodniu wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki.
Słowa te padły przy okazji podpisania umów na dofinansowanie następnych inwestycji drogowych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Zobacz więcej: Ponad 826 mln zł na budowę dróg we wschodniej Polsce. Podpisano umowy

- Chcemy też wreszcie odejść od klątwy zaborów, tj. niejednorodnego rozwoju infrastruktury transportowej w kraju. Planujemy dokończyć budowę arterii, czyli dróg szybkiego ruchu w Polsce Wschodniej, także w układzie południkowym (północ-południe). Chcemy też tchnąć życie w projekt Via Carpatia - podkreślił wiceminister Morawiecki.

Pożegnanie z „Polską B”

Zapowiedź tego, że obecny rząd będzie chciał mocno akcentować walkę z podziałem Polski na „A” i „B”, padła już podczas expose Beaty Szydło. Podkreśliła ona wówczas, że „państwo ma stymulować równomierny rozwój całego kraju, a nie tylko największych metropolii”.

Trudno natomiast o bardziej skuteczne i jednocześnie efektowne narzędzie przeprowadzania zmian jak duże inwestycje infrastrukturalne. Program inwestycji drogowych i kolejowych na nową perspektywę unijnego budżetu został nakreślony przez poprzedni rząd.

Natomiast od działań obecnej władzy będzie w dużej mierze zależało to, czy na przeszkodzie inwestycjom drogowym nie staną ograniczone finanse, a projektom kolejowym uciekający czas na wdrożenie zaplanowanych zadań.

Drogowy szkielet

W najbliższych latach powinny zostać dokończone m.in. kluczowe drogi ekspresowe, które połączą wschodnie regiony z Warszawą, czyli S7, S8, S17 oraz S61.

Powtarzana jak mantra - zarówno przez rząd, jak i samorządy Polski Wschodniej - jest potrzeba budowy szlaku Via Carpatia, czyli przede wszystkim drogi ekspresowej S19.

Via Carpatia to umowna nazwa korytarza transportowego łączącego kraje północy z południem Europy. Ma on integrować systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP