XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wrocławski Węzeł Wodny za 373 mln zł dla Skanski i Mota-Engil

Wrocławski Węzeł Wodny za 373 mln zł dla Skanski i Mota-Engil
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

We wtorek podpisano dwa ostatnie kontrakty w ramach projektu modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. Dotyczą m.in. budowy kanału ulgi dla rzek Odry i Widawy oraz przebudowy ponad 45 km wałów i kilkunastu obiektów. Łączna wartość prac to ponad 373 mln zł.

Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego (WWW) razem z budową zbiornika przeciwpowodziowego Racibórz Dolny tworzy największy projekt hydrologiczny w Polsce i jest realizowany za 2,5 mld zł.

Głównym celem modernizacji jest zwiększenie przepustowości Wrocławskiego Węzła Wodnego do takiego poziomu, by mógł on przyjąć falę powodziową o wielkości z 1997 r., czyli około 3100 m sześc. na sekundę.

Jak powiedział we wtorek na konferencji prasowej szef projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry Janusz Zaleski, podpisanie dwóch tzw. widawskich kontraktów w ramach modernizacji WWW, to ostatnie elementy planu z 2006 r., który miał zapewnić kompleksowe bezpieczeństwo mieszkańcom Wrocławia i okolicznych gmin.

"Dolina rzeki Widawy była dla Odry takim naturalnym kanałem ulgi. Po wykonaniu tych inwestycji Wrocław i okolice będą już zabezpieczone przed taką powodzią, jaką mieliśmy w 1997 r." - dodał Zaleski.

Jeden z kontraktów o wartości ponad 225 mln zł zrealizuje firma Skanska SA i przewiduje on m.in. budowę jazu klapowego na Widawie, przebudowę wałów przeciwpowodziowych o długości 16 km oraz przebudowę trzech mostów i infrastruktury drogowej.

Drugą inwestycję o wartości ponad 158 mln zł ma wykonać firma Mota-Engil Central Europe SA. Przewiduje ona przebudowę 29 km wałów przeciwpowodziowych, trzech mostów oraz infrastruktury drogowej.

Prace przy obu inwestycjach mają być zakończone za dwa lata.

Cała modernizacja WWW trwa już od 2012 r. i w sumie ma kosztować 752 mln zł. Obejmuje aż 55 obiektów w dorzeczu Odry i Widawy, m.in. przebudowywane są bulwary Odry w centrum Wrocławia, pogłębiane koryto rzeki, przebudowywane śluzy i kanały. Realizowane już inwestycje mają się zakończyć na początku 2016 r.

Projekt Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry to obecnie największa inwestycja hydrotechniczna w Polsce. Zapewni bezpieczeństwo 2,5 mln osób zamieszkałych w trzech województwach: śląskim, opolskim i dolnośląskim. Ma kosztować ponad 2,5 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wrocławski Węzeł Wodny za 373 mln zł dla Skanski i Mota-Engil

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!