Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał trzy kolejne pozwolenia na rozbudowę drugiej linii stołecznego metra; dotyczą one stacji po lewej stronie Wisły pod nazwą "Młynów" wraz z tunelami - poinformowała w poniedziałek rzecznik prasowa wojewody Anna Szczygieł.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu. Decyzje wojewody mają rygor natychmiastowej wykonalności - podkreśliła w komunikacie rzeczniczka wojewody.
Szczygieł przypomniała, że 16 września br. wojewoda udzielił także pozwolenia na budowę stacji C6 - "Księcia Janusza", a w urzędzie wojewódzkim prowadzone są jeszcze dwa postępowania dotyczące rozbudowy II linii metra dotyczące stacji "Płocka" wraz z tunelem.
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę wojewoda sprawdza m.in. zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami i kompletność projektu budowlanego. Kontroluje też zgodność z wymaganiami ochrony środowiska - przypomniała rzeczniczka wojewody.
Miasto czeka jeszcze na pozwolenie na budowę stacji "Płocka" i tunelu łączącym ten przystanek ze stacją "Rondo Daszyńskiego".
Pozwolenia wydawane przez wojewodę są konieczne, aby miasto mogło podpisać umowę z wykonawcą i rozpocząć rozbudowę II linii metra na zachód, w kierunku Bemowa. Jest to jeden z dwóch odcinków, który ma powstać w ramach tzw. etapu 3+3 rozbudowy II linii metra. Oprócz trzech stacji w kierunku Bemowa mają powstać również trzy stacje po prawej strony Wisły - z Dw. Wileńskiego w kierunku Targówka. Według planów miasta tych sześć w sumie stacji ma powstać do 2019 r.
Metro Warszawskie pod koniec października ub. roku wybrało firmy, które zrealizują etap 3+3. Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł.
Umowa z firmą Astaldi została podpisana w marcu br., dzięki czemu wykonawca mógł już w maju br., po przejęciu terenów pod budowę, przystąpić do pierwszych prac.
"W tej chwili na Targówku budowane są ściany szczelinowe, które są tak naprawdę pierwszą potężną pracą budowlaną przy konstrukcji samej stacji. Wcześniej robiliśmy przekładki instalacji i sieci, które są w pobliżu placu budowy" - powiedziała PAP rzeczniczka warszawskiego metra Anna Bartoń.
Dodała, że najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na dwóch końcowych stacjach - "Targówek" i "Trocka". Nieco mniej zaawansowana jest budowa stacja "Szwedzka".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wojewoda wydał kolejne pozwolenia na rozbudowę metra w stolicy