XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wojewoda podpisał decyzje dotyczące budowy obwodnicy Warszawy

Wojewoda podpisał decyzje dotyczące budowy obwodnicy Warszawy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski poinformował na konferencji prasowej o podpisaniu decyzji dotyczących rozbudowy Trasy Toruńskiej oraz budowy odcinka drogi ekspresowej od ul. Puławskiej do lotniska, które wejdą w skład obwodnicy Warszawy.

Inwestycje będą realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Jak poinformował dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA Wojciech Dąbrowski, budowa ok. 7,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z odcinkiem łączącym węzeł Lotnisko z węzłem Marynarska, rozpocznie się prawdopodobnie na przełomie października i listopada.

"Staramy się przyspieszać wydawanie decyzji związanych z budową obwodnicy. Czekamy na decyzje odpowiednich instytucji dotyczących pozostałych odcinków, ale tam, gdzie możemy, działamy, skracamy procedury, nie pomijając oczywiście konsultacji społecznych i innych niezbędnych etapów" - mówił Kozłowski. Jak wyjaśnił, budowa drogi umożliwi alternatywne w stosunku do ulic Rzymowskiego i Marynarskiej - na których jest duży ruch - połączenie południowych dzielnic Warszawy (Ursynów, Ochota, Piaseczno, Wawer), a także ułatwi dojazd na lotnisko.

Rozpoczęcie prac nad dostosowaniem drogi krajowej nr 8, której fragment stanowi Trasa Toruńska, na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia - ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Dąbrowski poinformował, że prace będą prowadzone w dwóch etapach, a przebudowa może zakończyć się przed EURO 2012, jednak zależy to w dużej mierze od terminu wybudowania Mostu Północnego.

Rozbudowa 12-kilometrowego odcinka Trasy Toruńskiej to - jak podkreślił Dąbrowski - najtrudniejsza inwestycja realizowana w Warszawie przez GDDKiA. "To miejsce o gęstej zabudowie i dużym natężeniu ruchu. Dziś jest tam 120 tys. samochodów w czasie godzin szczytu. Utrudnienia dla kierowców na pewno będą znaczne" - mówił Dąbrowski.

"Będziemy starali się minimalizować te niedogodności, ale bez nich nie da się przeprowadzić żadnej inwestycji" - przekonywał Kozłowski. Dodał, że najbliższe kilka lat będzie w Warszawie okresem intensywnych prac modernizacyjnych i remontowych, więc trzeba się przygotować na utrudnienia w ruchu. "Ale chodzi o to, żeby stolica była miastem przejezdnym i była sprawna komunikacja" - podkreślił wojewoda.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wojewoda podpisał decyzje dotyczące budowy obwodnicy Warszawy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!