Wmurowano kamień węgielny pod budowę dworca w Bydgoszczy

Wmurowano kamień węgielny pod budowę dworca w Bydgoszczy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bydgoszcz będzie mieć nowy dworzec kolejowy. Inwestycja, warta 197 mln zł, powinna być gotowa do końca 2015 r. W piątek wmurowano kamień węgielny pod budowę dworca.

"Zależy nam na tym, aby dworzec, który powstaje, służył zarówno pasażerom i kolei, jak i miastu poprzez budowanie jego wizerunku. Do tej pory dworce w Polsce kojarzyły się różnie. Nasze główne zadanie, jeśli chodzi o dworce, stacje czy obsługę podróżnych polega na zmianie utartego wizerunku" - powiedział podczas uroczystości dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA Jarosław Bator.

Jak podkreślił, budowa dworca kolejowego w Bydgoszczy jest wspólną inwestycją Polskich Kolei Państwowych SA (zarządcy dworców w Polsce) i PKP Polskich Linii Kolejowych (właściciela i zarządcy infrastruktury peronowej).

"Bardzo ważne dla zarządów naszych spółek jest to, aby inwestycje prowadzone były w tym samym czasie - aby stacja od początku do końca została zrealizowana w całości, spełniając wymagania dotyczące zarówno obsługi wszystkich pasażerów, jak i estetyki" - poinformował Bator, dodając, że partnerstwo PKP SA i PKP PLK w budowie bydgoskiego dworca to rozwiązanie, które zastosowano w Polsce po raz pierwszy. "Zamierzamy powielać ten schemat" - zapowiedział.

W ramach realizowanego w Bydgoszczy przedsięwzięcia przebudowane zostaną budynki dworca, a przejścia podziemne wraz z peronami będą zmodernizowane. Frontowy budynek stacji, w którym znajdują się kasy i główny hall, zgodnie z planami budowlanymi zostanie rozebrany do fundamentów. Na jego miejscu powstanie nowy, czterokondygnacyjny budynek, który będzie służył obsłudze podróżnych i działalności handlowo-usługowej.

Gruntowną modernizację przejdzie tzw. dworzec wyspowy - budynek postawiony w XIX w. między peronami bydgoskiej stacji. Mieszczą się tu teraz biura spółek kolejowych, a parter jest w większości niewykorzystany, gdyż znajdujące się tu restauracje i świetlice zlikwidowano.

Dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstaną specjalne ścieżki i oznaczenia dla osób niedowidzących, w budynku stacji zamontowane zostaną windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w alfabecie Braille'a. Obiekt będzie monitoringowany.

Przebudowana zostanie również infrastruktura kolejowa, m.in. perony, tory i sieć trakcyjna.

Koszt inwestycji to ok. 197 mln zł. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 74,28 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wmurowano kamień węgielny pod budowę dworca w Bydgoszczy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!