PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Włosko-polskie konsorcjum z umowami na dokończenie odcinków A1

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
03-04-2013 19:50
Włosko-polskie konsorcjum z umowami na dokończenie odcinków A1
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Bydgoski oddział GDDKiA podpisał w środę z włosko-polskim konsorcjum umowy na dokończenie budowy odcinków autostrady A1 Toruń - Stryków.

Inwestycje dokończy konsorcjum Salini Polska, Impregilo (Włochy) oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Jego oferty zostały wybrane jako najkorzystniejsze po raz pierwszy 30 stycznia, a następnie - po nakazanym przez KIO ponownym badaniu ofert - 15 marca. Łączna wartość umów wynosi ponad miliard złotych brutto.
- Konsorcjum zrealizuje wszystkie niedokończone przez poprzedniego wykonawcę elementy drogi, tj. warstwy konstrukcyjne nawierzchni, prace na wiaduktach, węzłach autostradowych i drogach serwisowych oraz pozostałą część nasypów. Na dokończenie budowy autostrady A1 nowi wykonawcy będą mieli od dnia podpisania umowy 11 miesięcy na odcinku Czerniewice - Brzezie oraz 12 miesięcy na odcinku Brzezie - Kowal - podała w środę GDDKiA.

- Kierowcy będą mogli pojechać tymi odcinkami kilka miesięcy wcześniej, bowiem zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji przetargowej oraz umowie, wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po 8 i 9 miesiącach od podpisania umowy - dodała.

Oferty w obu przetargach otwarto 27 grudnia 2012 r. W przetargu na dokończenie odcinka Czerniewice - Brzezie (34,4 km) wpłynęły dwie oferty:

1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 450,23 mln zł brutto

2. Konsorcjum: Strabag, Budimex, Mota-Engil Central Europe - 500,22 mln zł brutto

Zamawiający na dokończenie tej inwestycji wyznaczył budżet w wysokości 713,77 mln zł brutto.

W przetargu na dokończenie odcinka węzeł Brzezie (z węzłem) - węzeł Kowal (bez węzła) o długości blisko 30 km również złożono dwie oferty:

1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 608,77 mln zł brutto

2. Konsorcjum: Budimex, Strabag, Mota-Engil Central Europe - 643,47 mln zł brutto

Na dokończenie tej inwestycji zamawiający przygotował budżet w wysokości 870,14 mln zł brutto.

Kontrakty na budowę tych odcinków zostały zerwane na początku września ubiegłego roku. Między wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Na odcinkach Czerniewice - Odolion oraz Odolion - Brzezie inwestycję realizowało konsorcjum irlandzkich spółek SRB Civil Engineering (lider) i John Sisk&Son oraz PBG i dwóch jego spółek zależnych - Hydrobudowy Polska i Aprivii.

PBG obecnie znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej. Wartość umowy wynosiła 934,06 mln zł brutto, a według pierwotnych ustaleń prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.

Natomiast na odcinku Brzezie-Kowal liderem konsorcjum było PBG. Jego skład uzupełniały jeszcze Hydrobudowa Polska oraz Aprivia, a także SRB Civil Engineering i John Sisk&Son. Wartość umowy wynosiła 857,37 mln zł brutto, a prace miały według pierwotnych ustaleń zakończyć się w marcu 2012 r.

Tomasz Elżbieciak
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP