PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Włosi odrzuceni. Odcinek S7 za 1,3 mld zł dla Budimeksu

Autor: wnp.pl (TE)/PAP
13-03-2015 16:38 |  aktualizacja: 13-03-2015 18:05
Włosi odrzuceni. Odcinek S7 za 1,3 mld zł dla Budimeksu
fot. GDDKiA

Sąd Okręgowy w Olsztynie oddalił skargi Salini oraz Astaldi na wyrok KIO, dotyczący odrzucenia ofert włoskich spółek w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16. W tej sytuacji inwestycję za ponad 1,3 mld zł brutto zrealizuje konsorcjum Budimeksu.

Wyrok KIO zapadł 7 listopada ubiegłego roku. Izba uwzględniła wówczas odwołanie konsorcjum Budimeksu i nakazała odrzucić ofertę konsorcjum Salini z powodu rażąco niskiej ceny.
Jej dokładna wartość wynosiła 0,995 mld zł wobec budżetu inwestora w wysokości 1,452 mld zł brutto.

Ponadto KIO utrzymała decyzję GDDKiA o odrzuceniu oferty Astaldi ze względu na jej niezgodność ze specyfikacją. Astaldi wyceniło prace na 1,124 mld zł brutto.

W tej sytuacji najkorzystniejszą w postępowaniu stała się oferta konsorcjum Budimeksu, która opiewa na 1,318 mld zł brutto.

Wyrok sądu jest prawomocny. GDDKiA zapowiedziała, że podpisanie umowy z konsorcjum Budimeksu nastąpi po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Pierwotnie, 10 października 2014 r., GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum Salini Polska, Impregilo oraz Todini Costruzioni Generali jako najkorzystniejszą w przetargu.

Oferta konsorcjum OHL została wykluczona przez zamawiającego z uwagi na błędy w obliczeniu ceny. Również z tego powodu oraz niezgodności z SIWZ odrzucono ofertę Astaldi. Natomiast konsorcjum Società Italiana per Condotte d'Acqua zostało wykluczone, gdyż nie wniosło w prawidłowy sposób wadium.

Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 20-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Mosty-Łódź - 23 miesiące) oraz 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

W ramach budowy odcinka S7 powstanie dwujezdniowa trasa o długości 9,7 km oraz dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK16.

Natomiast dwujezdniowa obwodnica Ostródy będzie miała 8,7 km i pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):

1. Konsorcjum: OHL, OHL ZS, Construcciones Rubau, Rubau Polska - 1,432 mld zł - odrzucona

2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Bunte Polska - 1,611 mld zł

3. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 0,995 mld zł

4. Konsorcjum: Società Italiana per Condotte d'Acqua, Vianini Lavori, Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociale - 1,576 mld zł - wykluczona

5. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 1,318 mld zł

6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Pozbud - 1,772 mld zł

7. Astaldi - 1,124 mld zł - odrzucona

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 017 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP