Sąd Okręgowy w Olsztynie oddalił skargi Salini oraz Astaldi na wyrok KIO, dotyczący odrzucenia ofert włoskich spółek w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16. W tej sytuacji inwestycję za ponad 1,3 mld zł brutto zrealizuje konsorcjum Budimeksu.
Jej dokładna wartość wynosiła 0,995 mld zł wobec budżetu inwestora w wysokości 1,452 mld zł brutto.
Ponadto KIO utrzymała decyzję GDDKiA o odrzuceniu oferty Astaldi ze względu na jej niezgodność ze specyfikacją. Astaldi wyceniło prace na 1,124 mld zł brutto.
W tej sytuacji najkorzystniejszą w postępowaniu stała się oferta konsorcjum Budimeksu, która opiewa na 1,318 mld zł brutto.
Wyrok sądu jest prawomocny. GDDKiA zapowiedziała, że podpisanie umowy z konsorcjum Budimeksu nastąpi po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Pierwotnie, 10 października 2014 r., GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum Salini Polska, Impregilo oraz Todini Costruzioni Generali jako najkorzystniejszą w przetargu.
Oferta konsorcjum OHL została wykluczona przez zamawiającego z uwagi na błędy w obliczeniu ceny. Również z tego powodu oraz niezgodności z SIWZ odrzucono ofertę Astaldi. Natomiast konsorcjum Società Italiana per Condotte d'Acqua zostało wykluczone, gdyż nie wniosło w prawidłowy sposób wadium.
Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 20-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Mosty-Łódź - 23 miesiące) oraz 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
W ramach budowy odcinka S7 powstanie dwujezdniowa trasa o długości 9,7 km oraz dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK16.
Natomiast dwujezdniowa obwodnica Ostródy będzie miała 8,7 km i pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe.
Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):
1. Konsorcjum: OHL, OHL ZS, Construcciones Rubau, Rubau Polska - 1,432 mld zł - odrzucona
2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Bunte Polska - 1,611 mld zł
3. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 0,995 mld zł
4. Konsorcjum: Società Italiana per Condotte d'Acqua, Vianini Lavori, Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociale - 1,576 mld zł - wykluczona
5. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 1,318 mld zł
6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Pozbud - 1,772 mld zł
7. Astaldi - 1,124 mld zł - odrzucona
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Włosi odrzuceni. Odcinek S7 za 1,3 mld zł dla Budimeksu