Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Włosi odrzuceni. Odcinek S7 za 1,3 mld zł dla Budimeksu

Autor: wnp.pl (TE)/PAP
13-03-2015 16:38 |  aktualizacja: 13-03-2015 18:05
Włosi odrzuceni. Odcinek S7 za 1,3 mld zł dla Budimeksu
fot. GDDKiA

Sąd Okręgowy w Olsztynie oddalił skargi Salini oraz Astaldi na wyrok KIO, dotyczący odrzucenia ofert włoskich spółek w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16. W tej sytuacji inwestycję za ponad 1,3 mld zł brutto zrealizuje konsorcjum Budimeksu.

Wyrok KIO zapadł 7 listopada ubiegłego roku. Izba uwzględniła wówczas odwołanie konsorcjum Budimeksu i nakazała odrzucić ofertę konsorcjum Salini z powodu rażąco niskiej ceny.
Jej dokładna wartość wynosiła 0,995 mld zł wobec budżetu inwestora w wysokości 1,452 mld zł brutto.

Ponadto KIO utrzymała decyzję GDDKiA o odrzuceniu oferty Astaldi ze względu na jej niezgodność ze specyfikacją. Astaldi wyceniło prace na 1,124 mld zł brutto.

W tej sytuacji najkorzystniejszą w postępowaniu stała się oferta konsorcjum Budimeksu, która opiewa na 1,318 mld zł brutto.

Wyrok sądu jest prawomocny. GDDKiA zapowiedziała, że podpisanie umowy z konsorcjum Budimeksu nastąpi po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Pierwotnie, 10 października 2014 r., GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum Salini Polska, Impregilo oraz Todini Costruzioni Generali jako najkorzystniejszą w przetargu.

Oferta konsorcjum OHL została wykluczona przez zamawiającego z uwagi na błędy w obliczeniu ceny. Również z tego powodu oraz niezgodności z SIWZ odrzucono ofertę Astaldi. Natomiast konsorcjum Società Italiana per Condotte d'Acqua zostało wykluczone, gdyż nie wniosło w prawidłowy sposób wadium.

Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 20-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Mosty-Łódź - 23 miesiące) oraz 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

W ramach budowy odcinka S7 powstanie dwujezdniowa trasa o długości 9,7 km oraz dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK16.

Natomiast dwujezdniowa obwodnica Ostródy będzie miała 8,7 km i pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):

1. Konsorcjum: OHL, OHL ZS, Construcciones Rubau, Rubau Polska - 1,432 mld zł - odrzucona

2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Bunte Polska - 1,611 mld zł

3. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 0,995 mld zł

4. Konsorcjum: Società Italiana per Condotte d'Acqua, Vianini Lavori, Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociale - 1,576 mld zł - wykluczona

5. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 1,318 mld zł

6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Pozbud - 1,772 mld zł

7. Astaldi - 1,124 mld zł - odrzucona
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 341 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP