PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wkrótce warte 2,2 mld zł kontrakty na rozbudowę metra w Warszawie

Autor: wnp.pl (TE)
25-01-2016 17:07
Wkrótce warte 2,2 mld zł kontrakty na rozbudowę metra w Warszawie
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Urząd Zamówień Publicznych nie stwierdził przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie. Jako najkorzystniejsze w przetargu zostały wybrane warte łącznie ponad 2,2 mld zł brutto oferty firm, które wcześniej były zaangażowane w realizację tej trasy: Gulermak i Astaldi.

- W trakcie kontroli UZP wskazał inwestorowi dwie drobne uwagi, wskazując jednocześnie, że nie wymagają one wydania zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. Oznacza to brak przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami - poinformował warszawski magistrat.
Przetarg ogłoszono w połowie października 2014 r., a inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w stronę zachodnią - od szlaku za stacją „Rondo Daszyńskiego”, a drugie odcinek w kierunku północno-wschodnim za stacją „Dworzec Wileński”.

Postępowanie rozstrzygnięto pod koniec października 2015 r. W przypadku pierwszego zadania wybrano ofertę tureckiej firmy Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, która opiewa na 1,147 mld zł brutto. Budżet inwestora wynosi 1,684 mld zł brutto.

Pozostali wykonawcy, którzy złożyli oferty na ten odcinek, to: konsorcjum Torpol, Kyjiwmetrobud, Tines Engineering (1,275 mld zł brutto), konsorcjum Inżynieria Rzeszów, ZUE (1,302 mld zł brutto - wykluczona), Dogus Insaat ve Ticaret (1,513 mld zł brutto) oraz Metrostav Polska (1,800 mld zł brutto).

Natomiast w przypadku drugiego zadania wybrano włoskie Astaldi, którego oferta wynosi 1,066 mld zł brutto przy budżecie zamawiającego w kwocie 1,489 mld zł brutto.

Pozostałe oferty należą do: konsorcjum Vianini Lavori, Grandi Lavori Fincosit, Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro, Mota-Engil Central Europe (1,104 mld zł brutto), konsorcjum Acciona Infraestructuras, Mostostal Warszawa (1,273 mld zł brutto), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (1,833 mld zł brutto).

Przy wyborze najkorzystniejszych ofert brano pod uwagę cenę (90 proc.) oraz rękojmię (10 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 84-miesięczną gwarancję (wyjątek Dogus - 24 miesiące). Termin realizacji dla każdego z odcinków będzie wynosił 38 miesięcy.

Od wyników przetargu odwoływały się trzy konsorcja (Acciona/Mostostal Warszawa, a także Inżynieria Rzeszów/ZUE oraz Torpol/Kyjiwmetrobud/ Tines). KIO oddaliła je pod koniec listopada 2015 r.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje (nazwy robocze) to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP