Wkrótce przetarg na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego

Wkrótce przetarg na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zgodziło się na rozpoczęcie drugiego etapu przetargu na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego - poinformował w niedzielę w Olsztynie wiceszef tego resortu Jerzy Szmit. Obwodnica ma być gotowa w 2020 roku.

O decyzji ministerstwa Szmit poinformował na konferencji prasowej w olsztyńskim urzędzie wojewódzkim. Obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 15, która biegnie z Dolnego Śląska przez woj. wielkopolskie i kujawsko-pomorskie na Mazury.

"Jeśli ktoś jechał ostatnio przez Nowe Miasto Lubawskie, to głęboko rozumie jak ważna jest decyzja, że ta obwodnica powstanie" - ocenił wiceminister.

Jak dodał, jest to jedna z kilku inwestycji drogowych w kraju, w przypadku których ministerstwo uznało, że został już wykonany "proces optymalizacji kosztów", więc GDDKiA może rozpocząć drugi etap przetargu. Przypomniał, że na program budowy dróg krajowych na lata 2014-23 przeznaczono 107 mld zł, a zalecane przez resort ograniczenie kosztów ma służyć temu, by powstało jak najwięcej dróg.

Pierwszy etap postępowania przetargowego na budowę nowomiejskiej obwodnicy w systemie "projektuj i buduj" odbył się jesienią ub.roku. Wybrano wówczas 17 wykonawców, którzy zostaną dopuszczeni do drugiego etapu, czyli otrzymają zaproszenia do składania ofert cenowych.

Zdaniem dyr. GDDKiA w Olsztynie Mirosława Nicewicza, we wrześniu wykonawcy otrzymają tzw. program funkcjonalno-użytkowy, czyli dokument na podstawie którego będą mogli dokładnie wycenić swoją ofertę. Jak mówił, jest szansa, że na początku 2017 r. nastąpi wybór wykonawcy, a budowa zakończy się w 2020 r.

Obwodnica będzie miała 18 km i ominie Nowe Miasto Lubawskie od wschodu. Będzie to droga o przekroju 2+1. W ramach inwestycji mają powstać też m.in. cztery skrzyżowania i dojazdy z dróg lokalnych.

Według dyr. olsztyńskiej GDDKiA inwestycja może kosztować ok. 400 mln zł. Jak mówił, tak wysokie koszty są związane z górzystym ukształtowaniem okolicy, gdzie wiele miejsc wymaga trudnych zabiegów przy wzmocnieniu podłoża. W jego ocenie koszty mogą być jednak niższe, bo wykonawcy mogą zaproponować własne rozwiązania inżynierskie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wkrótce przetarg na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!