Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wkrótce portfel zleceń NDI może przebić miliard złotych

Autor: WNP.PL (Tomasz Elżbieciak)
15-02-2013 08:41
Wkrótce portfel zleceń NDI może przebić miliard złotych
Fot. NDI

Wartość naszego portfela zleceń budowlanych zbliża się do miliarda złotych netto. Podpisanie umów z przetargów, gdzie mamy najkorzystniejsze oferty, skutkowałoby jego wzrostem do ok. 1,3 mld zł netto - poinformował w rozmowie z portalem wnp.pl Jerzy Gajewski, prezes i właściciel NDI.

W ostatnich dniach konsorcjum NDI podpisało warty ponad 85 mln zł brutto kontrakt na przebudowę centrum Katowic. Konsorcjum NDI złożyło też m.in. najtańszą (249,42 mln zł brutto) ofertę na dokończenie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach.
Zobacz więcej: Jest umowa na wartą 85 mln zł przebudowę centrum Katowic

Gajewski wskazał, że wieloletnia strategia rozwoju NDI przewiduje zaangażowanie w projekty infrastrukturalne. Aktywność spółki w tym obszarze sięga 2004 r.

- Obecnie mamy dużo szczęścia w przetargach na inwestycje tramwajowe na Śląsku, a także oczekujemy m.in. na podpisanie wartej blisko 250 mln zł brutto umowy na modernizację linii kolejowej pomiędzy Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. Prognozy przewidują wzrost w kolejnych latach inwestycji szynowych, dlatego chcemy być obecni w tym sektorze - powiedział Gajewski.

Wciąż trwa natomiast spór sądowy pomiędzy konsorcjum NDI i macedońskiego SB Granit a GDDKiA, który dotyczy budowy odcinka blisko 21-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami. W lutym 2011 r. obie strony sporu odstąpiły od umowy na realizację inwestycji, wzajemnie obwiniając się za jej duże opóźnienie.

- Można ocenić, że sprawa sporu sądowego z GDDKiA dotyczącego kontraktu na A4 znajduje się na wstępnym etapie. Roszczenie konsorcjum to łącznie kwota rzędu 161 mln zł. natomiast roszczenie GDDKiA względem konsorcjum to ok. 67,5 mln zł - wskazał Gajewski.

- Sprawa autostrady A4 nie spowodowała pogorszenia relacji z kontrahentami. Mimo całej zawieruchy, jaka była związana z tym kontraktem, rozliczyliśmy się ze wszystkimi naszymi podwykonawcami - zaznaczył.

Dodał, że spółka nadal zamierza aplikować do kolejnych przetargów drogowych organizowanych przez GDDKiA.

- Prawo dające możliwość arbitralnego - bez decyzji sądu - wykluczania przez GDDKiA wykonawców z przetargów jest kuriozalne. Zresztą Europejski Trybunał Sprawiedliwości stwierdził, że jest to niezgodne z prawodawstwem europejskim. Jednostronne działanie zamawiającego sprawiało, że nie chciał nas dopuścić do postępowań, m.in. na budowę odcinka S8. Nie zgodziliśmy się z tym, a sąd podzielił nasze stanowisko - stwierdził Gajewski.

Zwrócił przy tym uwagę, że rozwojowi infrastruktury w Polsce mogłoby się bardzo przysłużyć przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. NDI jest jednym udziałowców koncesyjnego odcinka autostrady A1 pomiędzy Gdańskiem a Toruniem.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP