PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wkrótce kontrakty na trasę Warszawa Okęcie - Radom

Autor: wnp.pl (TE)
16-09-2013 13:11

PKP PLK finalizują procedury przetargowe dotyczące modernizacji linii kolejowej Warszawa Okęcie - Radom. Jako pierwsza ma zostać zmodernizowana stacja Radom.

- Linia kolejowa ze stolicy do Radomia ma długość ponad 100 km. Każdego dnia dojeżdża nią do Warszawy kilkanaście tysięcy osób. Blisko 60 pociągów pasażerskich jeżdżących w dzień powszedni, codziennie zabiera pasażerów m.in. z Warki i Piaseczna - podkreśliły w komunikacie PKP PLK.
- Pokonanie tej trasy zajmuje pociągom średnio 2 godz. 30 minut, m.in. wskutek złego stanu torów oraz jednotorowego odcinka między Warką i Radomiem. Dodatkowo wydłuża to czas przejazdu i ogranicza możliwość uruchamiania większej ilości pociągów - dodały.

Spółka podała, że od wczesnej wiosny tego roku prowadzi procedury przetargowe na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla poszczególnych odcinków tej linii. Zawarcie umów pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych jest przewidziane na przełomie roku 2013 i 2014 r.

- Zgodnie z przyjętymi harmonogramami, pierwsi pracownicy firm wykonawczych wejdą na plac budowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac od modernizacji stacji kolejowej w Radomiu - podała spółka.

- Zostaną tu podjęte działania związane ze zmodernizowaniem układu torowego, stworzeniem nowych obiektów małej architektury i remontem peronów. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac Dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego - podała również.

Cała infrastruktura ma zostać także dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prace te będą uzupełnieniem zakończonego właśnie przez PKP gruntownego remontu dworca i zakończą się pierwszym kwartale 2015 r.

- Popularna „Ósemka” jest intensywnie wykorzystywana przez mieszkańców południowej aglomeracji Warszawy i Radomia. Modernizacja tej linii jest niezbędna dla zapewnienia sprawnego transportu rosnącej liczby pasażerów - powiedział cytowany w komunikacie Robert Hurkała dyrektor projektu, odpowiedzialny za inwestycję z ramienia PKP PLK.

- Głównym problemem projektu jest nieuporządkowany stan prawny wielu nieruchomości, co miało również wpływ na podział realizacji inwestycji na dwie perspektywy finansowe UE. Jednak po zakończeniu prac mieszkańcy Radomia będą mogli liczyć na zdecydowanie szybszy dojazd do stolicy - dodał.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakłada modernizację stacji Radom oraz odcinka Warszawa Okęcie - Warka, dzięki czemu pociągi pojadą nią z prędkością do 160 km/h. Prace te zostaną przeprowadzone w latach 2014-2016.

Drugi etap przewiduje modernizację na odcinku między Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji istniejących torów, powstanie na tym odcinku drugi tor, dzięki czemu będzie możliwe uruchamianie większej liczby pociągów na trasie z Warszawy do Radomia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 704 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP