PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Większe przychody Polimeksu-Mostostalu z budownictwa infrastrukturalnego

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
28-02-2011 12:41
Większe przychody Polimeksu-Mostostalu z budownictwa infrastrukturalnego

Nasze przychody z usług na rynku budownictwa drogowego i kolejowego niemal podwajają się z roku na rok. Obecnie sięgają 33 proc. całości zleceń - powiedział Konrad Jaskóła, prezes zarządu Polimeksu-Mostostalu podczas konferencji prasowej.

Zmiana struktury wiąże się także z zakończeniem w ub.r. realizowanych przez tę grupę usług z sektora petrochemicznego i brakiem znaczących projektów dla sektora energetyki. Według danych finansowych za 2010 r., przychody z budownictwa drogowego i kolejowego w całym ub.r. wynosiły 17 proc. (w IV kwartale - 19 proc.).
Spółki Polimeksu-Mostostalu realizują jednocześnie budowę odcinków autostrad A1 Stryków-Tuszyn (wartość brutto 1,16 mld zł), jednego z odcinków A2 Stryków-Konotopa (1,1 mld zł), A4 Rzeszów-Jarosław (2,2 mld zł) oraz drogę ekspresową S69 (788,1 mln zł).

- Przyjęty przez nas harmonogram robót jest realizowany na ogół zgodnie z założeniami - podkreślił K. Jaskóła.

Największe problemy występują przy budowie odcinka autostrady w kierunku Jarosławia. Wykonawca ma zapewnione 80 proc. dostaw kruszyw, tymczasem ich transport napotyka na duże kłopoty. - Ze względu na zły stan dróg lokalnych, władze samorządowe nie zgadzają się na przejazd ciężarówek załadowanych ciężkimi materiałami budowlanymi - dodał prezes Jaskóła. W efekcie transport odbywa się po budowanych przez Polimex-Mostostal do tego celu równoległych drogach technicznych (na podkładach żelbetonowych). Innym problemem wstrzymującym postęp robót jest budowa studni głębinowych w okolicach Łańcuta (który to obowiązek spoczywa na zamawiającym, czyli GDDKiA) oraz spełnienie w określonych terminach norm wynikających z przepisów Natura 2000.

- Jeżeli jeden lub dwa odcinki autostrad w Polsce nie zostaną zbudowane na Euro-2012, lecz z kilkumiesięcznym opóźnieniem, sytuacja niewiele się zmieni wobec faktu, że czekaliśmy na nie wiele lat - powiedział Konrad Jaskóła.

Przypomniał on, że zgodnie z wieloletnimi planami rządowymi, do 2015 r. do rozdysponowania pomiędzy wykonawców pozostanie ok. 292 km autostrad oraz aż 4060 km dróg szybkiego ruchu.

- Nawet jeżeli plan budowy dróg ekspresowych zostanie w tym czasie zrealizowany w połowie, nadal budownictwo infrastrukturalne będzie jednym z "driverów" całego przemysłu budowlanego w kraju - stwierdził prezes Polimeksu-Mostostalu.

Grupa ta coraz silniej angażuje się w segmencie budownictwa kolejowego. Jej spółka zależna Torpol jest wykonawcą (w konsorcjum) zlecenia PKP PLK modernizacji odcinka linii E65 Warszawa-Gdynia (odcinek LCS Ciechanów, o wartości 489,1 mln zł) i odcinka E30 Kraków-Rzeszów (656,6 mln zł).
- Rozpoczynamy też działalność w sektorze budownictwa kolejowego w Norwegii - dodał K. Jaskóła.

Obecnie Torpol składa tam oferty na prace o wartości kilkudziesięciu milionów euro. Są one swego rodzaju poligonem doświadczalnym, w celu zdobycia doświadczeń w działalności na tamtym rynku oraz uzyskania referencji. Torpol jest przygotowany do rywalizacji o zlecenia w modernizacji infrastruktury kolejowej w Norwegii, ocenianej na "wiele miliardów euro" .

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP