4 biliony forintów, czyli 12,4 mld euro planuje wydać rząd węgierski na inwestycje w połączenia drogowe i kolejowe.
Na inwestycje w modernizację 900 km torów kolejowych przeznaczono 1,5 bln ft (4,6 mld euro). Dzięki temu - jak zaznaczył Szijjarto - długość zelektryfikowanych linii kolejowych na Węgrzech wyniesie 3300 km.
Szijjarto podkreślił, że celem tych inwestycji jest zwiększenie potencjału logistycznego kraju. Wśród służących temu projektów - jeszcze trwających lub zakończonych - wymienił pełną elektryfikację połączenia kolejowego z Budapesztu do słoweńskiego portu Koper oraz budowę w Komarom na granicy ze Słowacją nowego mostu na Dunaju, który ma być gotowy w 2020 r. Powstanie także nowe przejście graniczne ze Słowacją.
Minister przypomniał, że w zeszłym tygodniu w Pekinie Chiny i Węgry uzgodniły ostateczny harmonogram prac nad modernizacją połączenia kolejowego między Budapesztem i Belgradem, które zostanie w większości sfinansowane z chińskiego kredytu. W ten sposób w ramach chińskiej koncepcji nowego jedwabnego szlaku towary dostarczone do Grecji drogą morską będą mogły trafić przez Węgry do Europy Zachodniej - wskazał.
Szijjarto podkreślił też, że premierzy państw Grupy Wyszehradzkiej ustalili, że powstanie szybka kolej łącząca Warszawę z Budapesztem. Dodał, że według planów linia ta miałaby biec przez Bratysławę i Brno.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Węgrzy wydadzą kilkanaście miliardów euro na infrastrukturę