Warszawskie obiekty handlowe zmieniają swoją ofertę

Warszawskie obiekty handlowe zmieniają swoją ofertę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Renowacje, przebudowy i procesy rekomercjalizacji, nowe lokalizacje związane z powstawaniem nowych osiedli mieszkaniowych oraz utrzymujące się zainteresowanie najemców kształtują obraz rynku handlowego w Warszawie

- Fundamenty rynku handlowego w Warszawie są stabilne. Takie czynniki jak wysoka siła nabywcza mieszkańców i silny popyt na dobrej jakości powierzchnię handlową w wiodących obiektach, utrzymują wskaźnik niewynajętej powierzchni na niezmiennie niskim poziomie ok. 2%. Centra handlowe, takie jak np. Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów, Klif czy Blue City, sukcesywnie odświeżają ofertę, czemu sprzyja duże zainteresowanie najemców. Proces ten będzie trwał również w 2014 r. - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, Jones Lang LaSalle.

- Warszawa pozostaje przyczółkiem do ekspansji międzynarodowych sieci na terenie Polski - tych wchodzących do kraju, jak np. Louis Vuitton, Hollister czy Original Marines, ale również i marek o ugruntowanej już pozycji na naszym rynku. Stołeczne projekty handlowe pozostają interesujące także dla polskich sieci, czego przykładem jest Grupa LPP, która podpisała listy intencyjne na wynajem powierzchni handlowej dla całego pakietu swoich popularnych marek w planowanych inwestycjach GTC - Galerii Wilanów i Galerii Północnej - dodaje Wysocka.

Na koniec 2013 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej osiągnęła 1,61 mln mkw. powierzchni najmu, z czego na centra handlowe przypadało ok. 70% podaży (1,1 mln mkw. powierzchni w 36 obiektach). Sektor parków handlowych to 5 obiektów o łącznej powierzchni najmu 269 500 mkw., z wiodącą pozycją Inter IKEA jako operatora dwóch największych kompleksów. Trzy centra wyprzedażowe zajmują w sumie 50 000 mkw.

W segmencie centrów handlowych, wskaźnik nasycenia osiągnął 437 mkw. / 1 000 mieszkańców i nadal jest jednym z najniższych wśród głównych aglomeracji, wyprzedzając jedynie Szczecin i aglomerację katowicką.

Czytaj więcej na Propertynews.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warszawskie obiekty handlowe zmieniają swoją ofertę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!