Renowacje, przebudowy i procesy rekomercjalizacji, nowe lokalizacje związane z powstawaniem nowych osiedli mieszkaniowych oraz utrzymujące się zainteresowanie najemców kształtują obraz rynku handlowego w Warszawie
- Warszawa pozostaje przyczółkiem do ekspansji międzynarodowych sieci na terenie Polski - tych wchodzących do kraju, jak np. Louis Vuitton, Hollister czy Original Marines, ale również i marek o ugruntowanej już pozycji na naszym rynku. Stołeczne projekty handlowe pozostają interesujące także dla polskich sieci, czego przykładem jest Grupa LPP, która podpisała listy intencyjne na wynajem powierzchni handlowej dla całego pakietu swoich popularnych marek w planowanych inwestycjach GTC - Galerii Wilanów i Galerii Północnej - dodaje Wysocka.
Na koniec 2013 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej osiągnęła 1,61 mln mkw. powierzchni najmu, z czego na centra handlowe przypadało ok. 70% podaży (1,1 mln mkw. powierzchni w 36 obiektach). Sektor parków handlowych to 5 obiektów o łącznej powierzchni najmu 269 500 mkw., z wiodącą pozycją Inter IKEA jako operatora dwóch największych kompleksów. Trzy centra wyprzedażowe zajmują w sumie 50 000 mkw.
W segmencie centrów handlowych, wskaźnik nasycenia osiągnął 437 mkw. / 1 000 mieszkańców i nadal jest jednym z najniższych wśród głównych aglomeracji, wyprzedzając jedynie Szczecin i aglomerację katowicką.
Czytaj więcej na Propertynews.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Warszawskie obiekty handlowe zmieniają swoją ofertę