PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Warbud, Mota-Engil oraz Himmel i Papesch schodzą z A1

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
05-02-2014 14:43
Warbud, Mota-Engil oraz Himmel i Papesch schodzą z A1
Fot. PTWP

Polimex-Mostostal bardzo długo szukał podwykonawców do budowy 40 obiektów mostowych na odcinku autostrady A1 Stryków - Tuszyn. Niewiele po tym, jak do współpracy udało się przekonać Warbud, Mota-Engil Central Europe oraz Himmel i Papesch, GDDKiA i konsorcjum Polimeksu zakończyły współpracę.

W październiku ubiegłego roku Polimex podpisał umowy podwykonawcze z firmą Himmel i Papesch z Opola (16 obiektów inżynierskich) oraz Warbudem (dwa największe wiadukty).
Natomiast w listopadzie Mota-Engil Central Europe został podwykonawcą 22 obiektów inżynieryjnych. Wówczas Polimex skompletował podwykonawców robót mostowych dla wszystkich 40 obiektów na tej trasie.

Choć zamawiającym był Polimex, to płatności za prace wykonane przez te spółki miała dokonywać bezpośrednio GDDKiA. Dzięki temu podwykonawcy zgodzili się na współpracę z mającym problemy płynnościowe Polimeksem.

W połowie stycznia GDDKiA oraz konsorcjum Polimeksu-Mostostalu, Doprastavu, MSF Engenharia oraz MSF Polska obustronnie wypowiedziały umowę na budowę 40-kilometrowego odcinka autostrady A1 Stryków - Tuszyn.

Konsorcjum Polimeksu stoi na stanowisku, że odstąpienie od umowy przez GDDKiA jest bezpodstawne, gdyż to konsorcjum pierwsze wypowiedziało kontrakt.

Kilka dni temu Polimex poinformował, że wraz z konsorcjantami złożył do GDDKiA roszczenie o wypłatę kar umownych o łącznej wysokości ponad 475 mln zł. Dotyczą kontraktów na budowę odcinków autostrad A1 i A4, a także drogi ekspresowej S69. W przypadku A1 roszczenie wynosi 177,95 mln zł.

Zobacz też: Polimex-Mostostal chce 475 mln zł kar umownych od GDDKiA

Jak informuje Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA, konsorcjum Polimeksu otrzymało polecenie wykonania wszystkich prac zabezpieczających inwestycję przed degradacją dotychczas robót wykonanych.

Po ich zakończeniu wszystkie firmy obecne na A1, łącznie z podwykonawcami robót mostowych, mają opuścić plac budowy. Krynicki podkreślił, że GDDKiA zapłaci podwykonawcom obiektów mostowych za wszystkie wykonane prace.

Wskazał, że te spółki będą mogły ubiegać się o dokończenie inwestycji. Podał przy tym przykład Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud).

Firma była podwykonawcą spółek z Irlandii oraz grupy PBG na budowie A1 w woj. kujawsko-pomorskim, a obecnie kończy tę inwestycję jako generalny wykonawca z włoskim konsorcjantami z grupy Salini-Impregilo.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP