W Poznaniu zakończono przebudowę ulicy za niemal 100 mln zł

W Poznaniu zakończono przebudowę ulicy za niemal 100 mln zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemal 100 mln zł wydało wspólnie Miasto Poznań oraz PKP PLK na realizację jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w południowo-zachodniej części miasta. Przebudowany układ komunikacyjny w obrębie ul. Czechosłowackiej otwarto w piątek dla ruchu.

Przebudowa układu komunikacyjnego przy ul. Czechosłowackiej obejmowała odcinek ponad 1,1 km, łącznie z tunelem pod linią kolejową Poznań-Wrocław oraz pracami przy skrzyżowaniach z ul. Świerkową, Modrzewiową i Łozową. Jak podkreśliło biuro prasowe Urzędu Miasta Poznania, najważniejszym elementem inwestycji była prowadzona wspólnie - przez Miasto i PKP PLK - budowa tunelu dla samochodów, rowerzystów i pieszych pod linią kolejową E59 z Poznania do Wrocławia. Wymagane pozwolenia na użytkowanie tunelu otrzymano pod koniec grudnia.

"Mieszkańcy mówią, że czekali na ten tunel 40 lat. Samochody często stały tutaj w korku i ta uciążliwość powodowała paraliż w zasadzie w całej dzielnicy. (…) Zakończyliśmy inwestycję potrzebną zarówno dla kierowców, transportu publicznego, pieszych i rowerzystów" - zaznaczył zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

Na prace w związku z realizacją inwestycji Miasto wydało ok. 78 mln zł. Za realizację odpowiadała spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM). W trakcie prac została zmieniona m.in. konstrukcja jezdni, powstały również nowe chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Stworzono ponadto miejsca postojowe i sygnalizację świetlną.

Za przebudowę odcinka tunelu, leżącego m.in. bezpośrednio pod torami oraz za jego oświetlenie, odwodnienie, budowę zadaszonych wyjść na perony, odpowiadała spółka PKP PLK, która przeznaczyła na ten cel ok. 20 mln zł.

Jak podkreślono w komunikacie prasowym, obecnie prowadzone przez PKP PLK prace na 32-kilometrowym odcinku linii kolejowej E59 między Poznaniem a Czempiniem są zaawansowane w ponad 80 proc., a ich koszt wynosi ok. 360 mln zł. Dotychczas zrealizowano m.in. prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem oraz między Mosiną a Czempiniem. Zmodernizowano też perony na stacjach m.in. Poznań Dębiec i Luboń. Nadal trwa natomiast budowa wiaduktu drogowego w Łęczycy oraz wiaduktu kolejowego w Mosinie.

Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch podkreślił, że cały projekt ma się zakończyć w połowie przyszłego roku. "Jego efektem będzie krótsza i bezpieczniejsza podróż, a także coraz lepsza obsługa pasażerów. Pociągi pojadą wówczas z prędkością do 160 km/h. Dzięki temu podróż z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut" - wskazał.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!