W maju zakończy się rewitalizacja trasy kolejowej Inowrocław-Jabłonowo

W maju zakończy się rewitalizacja trasy kolejowej Inowrocław-Jabłonowo
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W maju zakończy się rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 353 z Inowrocławia do Jabłonowa (Kujawsko-Pomorskie). Inwestycja pozwoli na skrócenie czasu podróży o 23 minuty oraz jazdę pociągów osobowych z prędkością do 120 km/h i towarowych do 100 km/h.

Rewitalizacją objęto 90-kilometrowy odcinek Inowrocław - Jabłonowo z wyłączeniem fragmentu Toruń Główny - Toruń Wschodni, który będzie realizowany w ramach innego projektu.

"Planujemy inwestycje zakończyć w maju. Prowadzone są ostatnie prace na stacji Gniewkowo, a do czerwca potrwają odbiory przejazdów kolejowo-drogowych. Czas podróży skróci się we wrześniu, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład" - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Toruniu kierownik kontraktu Wieńczysław Szwindowski z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Przeprowadzenie prac modernizacyjnych na dwutorowej i zelektryfikowanej trasie Inowrocław - Jabłonowo było konieczne ze względu na zły stan techniczny torów, trakcji i urządzeń sterowania ruchem. Ze względów bezpieczeństwa pociągi nie mogły jeździć z prędkością, jaką przewidywały założenia konstrukcyjne.

W ostatnich latach wprowadzono ograniczenia prędkości pociągów osobowych, w zależności od fragmentu trasy, od 40 do 100 km/h.

W ramach inwestycji wymieniono 167 km torów i 75 rozjazdów, zmodernizowano 16 obiektów inżynierskich (wiadukty, most, przejście podziemne) oraz wyremontowano 55 przejazdów i osiem przepustów.

Podniesiono kategorię 23 przejazdów kolejowo-drogowych przez wyposażenie dotychczasowych przejazdów niestrzeżonych w samoczynne sygnalizacje. Na przejazdach montowane są półrogatki i sygnalizacja świetlno-dźwiękowa. Dodatkowo pięć przejazdów zostanie wyposażonych w monitoring, pozwalający na zapis stanu aparatury, wykrywanie nieprawidłowości i rejestrację zdarzeń.

W ocenie kierownika kontraktu roboty na odcinku Inowrocław-Jabłonowo są obecnie zaawansowane w 94 proc.

Wartość projektu wynosi 263,4 mln zł, z czego 213,8 mln zł będzie stanowić dofinansowanie unijne.

Cała linia kolejowa nr 353 ma prawie 400 km długości, łączy Poznań ze Skandawą przy granicy z Rosją, w województwie warmińsko-mazurskim.

Polskie Linie Kolejowe SA w ciągu ostatnich lat realizują w regionie kujawsko-pomorskim projekty wartości prawie 1 mld zł. Do końca 2015 r. zostanie wyremontowanych prawie 400 km torów i 200 przejazdów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W maju zakończy się rewitalizacja trasy kolejowej Inowrocław-Jabłonowo

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!