Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Gdyni ruszyła przebudowa centrum handlowego za 150 mln euro

Autor: PAP
18-10-2011 17:11

Prawie 150 mln euro będzie kosztować przebudowa i rozbudowa Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni. Za dwa lata stanie się ono największym obiektem handlowym w Trójmieście. Zdaniem analityków obiekt ten zmieni oblicze handlu w Trójmieście.

W inauguracji rozbudowy wziął udział we wtorek prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który dziękował inwestorom za ulokowanie w mieście tak dużego projektu. "Jest to najdroższa inwestycja pod względem wartości. To bardzo ważny dla nas projekt, który da pracę wielu ludziom, zarówno na etapie budowy, jak i po otwarciu. Prawdopodobnie będzie to 600-700 nowych miejsc pracy" - podał.
Centrum handlowe Wzgórze w Gdyni uzyskało 136,8 mln euro kredytu na przebudowę i rozbudowę obiektu. Finansowanie projektu zapewnią wspólnie dwa polskie banki: Pekao S.A. oraz BZ WBK S.A.

"Grupa Fonciere Euris przekazała w 2009 r. spółce Mayland Real Estate centrum handlowe Wzgórze o powierzchni 21 tys. m kw. wraz z przygotowaniem przebudowy i rozbudowy istniejącego obiektu. Centrum zostanie przebudowane według nowej koncepcji architektonicznej. CH Wzgórze osiągnie 70 tys. m kw. powierzchni najmu, na której znajdzie się 270 sklepów" - informuje Anna Skrocka ze spółki Mayland RE, która prowadzi proces rozbudowy i operacyjne zarządzanie obiektem.

Grupę głównych najemców będą reprezentować: Real, Grupy Inditex i Alshaya, C&A, NewYorker, Helios, RTV Euro AGD. Aktualnie obiekt jest już wynajęty w 80 proc.

"Po rozbudowie i całkowitej modernizacji mieszkańcy miasta zyskają nowoczesne centrum handlowe, wzbogacone o element rozrywkowy w postaci kina Helios. Będzie to pierwsze w Gdyni i trzecie w całym regionie centrum oferujące kino. Również kilka marek zadebiutuje na trójmiejskim rynku, otwierając swoje sklepy w tym centrum handlowym - m.in. Top Shop czy Dorothy Perkins. Bez wątpienia nowe Wzgórze zmieni oblicze handlu w mieście, a nawet w całym Trójmieście - będzie to w końcu największy obiekt handlowy. Dla porównania Galeria Bałtycka, która w tej chwili jest dominującym obiektem pod względem powierzchni i oferty, ma 46,5 tys. m kw." - powiedziała PAP Agnieszka Tarajko-Bąk z Jones Lang LaSalle Poland.

Według danych Jones Lang LaSalle, obecnie aglomeracja trójmiejska jest na czwartym miejscu wśród ośmiu głównych aglomeracji kraju pod względem nasycenia powierzchnią handlową - wynosi ona łącznie 464 m kw. na 1000 mieszkańców. W tej chwili buduje się tylko jeden obiekt handlowy - Galeria Szperk (14,5 tys. m kw.) w Gdyni, której otwarcie ma nastąpić pod koniec tego roku. Po otwarciu nowego Wzgórza (pod koniec 2013 r.) nasycenie powierzchnią handlową w Trójmieście wzrośnie do 524 m kw. na 1000 mieszkańców.

Mayland Real Estate sp. z o.o. jest deweloperem powierzchni handlowych w Polsce. Spółka istnieje od 2006 roku, w 2008 r. oddała do użytku trzy nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie oraz pierwszą część Jantara w Słupsku. Mayland planuje w najbliższych latach budowę centrów handlowych o łącznej powierzchni ok. 300 tys. m kw.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP