Ponad 35 mln zł będzie kosztować budowa ostatniego odcinka obwodnicy w Skawinie (woj. małopolskie) prowadzącej od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej nr 953. Powinna ona zostać oddana do użytku na początku 2020 r.
- Ostatni odcinek obwodnicy Skawiny będzie mieć 2,3 km długości. W ramach inwestycji między drogą krajową nr 44 a wojewódzką nr 953 zostaną wybudowane dwa wiadukty (w miejscu skrzyżowania z drogą gminną) i powstaną dwa ronda, a wzdłuż całej trasy wytyczona zostanie bezpieczna ścieżka rowerowa.
- W poniedziałek marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa przekazał umowy na wykonanie końcowego etapu drogi. Inwestycja uzyskała dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
- Obwodnica Skawiny będzie miała ponad 7 km długości. Jej całkowity koszt zamknie się w kwocie ok. 115 mln zł, z czego 85 proc. stanowią środki unijne.
Jak przypomniał marszałek Krupa, budowa obwodnicy Skawiny jest realizowana etapami: pierwszy z nich - od ul. Krakowskiej do ul. Energetyków został zrealizowany w 2014 r.
Drugi odcinek od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44 jest już w budowie - jego zakończenie jest planowane na koniec tego roku, a prace projektowe nad "domknięciem" obwodnicy - czyli fragmentem do drogi wojewódzkiej nr 953 wkrótce ruszą.
- Już za dwa lata mieszkańcy Skawiny odetchną - cały ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza miasto - zaznaczył marszałek.
Burmistrz Skawiny Paweł Kolasa podkreślił, że dokończenie budowy obwodnicy Skawiny było i jest jednym z najważniejszych zadań lokalnego samorządu.
- Ma ono niebagatelne znaczenie nie tylko dla wszystkich mieszkańców gminy Skawina, ale również całego regionu. Obwodnica przyczyni się do znacznego ograniczenia ruchu ciężarowego i tranzytowego w historycznym i zabytkowego centrum naszego miasta, poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżujących, będzie stanowiła również dodatkowy, niezwykle istotny, czynnik poprawiający funkcjonowanie i konkurencyjność skawińskich przedsiębiorstw - ocenił burmistrz.
Zgodnie z planami ostatni odcinek obwodnicy Skawiny będzie mieć 2,3 km długości. W ramach inwestycji między drogą krajową nr 44 a wojewódzką nr 953 zostaną wybudowane dwa wiadukty (w miejscu skrzyżowania z drogą gminną) i powstaną dwa ronda, a wzdłuż całej trasy wytyczona zostanie bezpieczna ścieżka rowerowa.
Prace budowlane będzie prowadziła wyłoniona w przetargu firma Energopol.
Po zakończeniu wszystkich odcinków obwodnica Skawiny będzie miała ponad 7 km długości - od ul. Krakowskiej do drogi wojewódzkiej nr 953. Jej całkowity koszt zamknie się w kwocie ok. 115 mln zł, z czego 85 proc. stanowią środki unijne pochodzące z aktualnego i poprzedniego Regionalnego Programu Operacyjnego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W 2020 r. koniec budowy ostatniego odcinka obwodnicy Skawiny