W 2013 r. mogą zostać uruchomione przetargi drogowe finansowane z perspektywy UE 2014-20 o łącznej wartości 32,1 mld zł - wynika z załącznika do projektu uchwały Rady Ministrów w sprawie zmiany „Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
"W nowej perspektywie finansowej 2014-2020 planowana jest kontynuacja realizacji inwestycji drogowych na drogach szybkiego ruchu, których celem będzie budowa spójnej sieci drogowej. Aby zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych, należy umożliwić GDDKiA uruchomienie postępowań przetargowych w 2013 r., co umożliwi rozpoczynanie robót w roku 2014, czyli w pierwszym roku nowej perspektywy finansowej UE" - napisano w załączniku do uchwały.
"Działanie takie, oprócz pozytywnego efektu gospodarczego, umożliwi szybszy napływ refundacji z budżetu UE. Aby było to możliwe należy wskazać nowy limit środków finansowych, do którego GDDKiA będzie uprawniona zaciągać zobowiązania na poczet realizacji tzw. przyszłej perspektywy finansowej" - dodano.
W 2013 r. planowane jest rozpoczęcie postępowań przetargowych dla następujących inwestycji:
1) S3 na odcinku Sulechów – Lubawka;
2) S5 na odcinkach: a) Poznań – Wronczyn, b) Radomicko – Kaczkowo, c) Korzeńsko – Wrocław, d) Gniezno –Mielno;
3) S7 na odcinkach: a) Olsztynek – Miłomłyn, b) Nidzica – Napierki, c) Radom – Skarżysko Kamienna wraz z obwodnicą Radomia, d) Chęciny – gr. woj. świętokrzyskiego, e) Igołomska – Christo Botewa;
4) S8 na odcinkach: a) Radziejowice – Paszków, b) gr. woj. Mazowieckiego - Zambrów, c) Wiśniewo – Jeżewo;
5) S17 na odcinku Zakręt – Kurów;
6) S19 na odcinkach: a) obwodnica Lublina, b) w. Sokołów Małopolski Północ – Stobierna, c) w. Świlcza – w. Rzeszów Południe;
7) S51 Olsztyn – Olsztynek.
Przewidywany rozkład wydatków zakłada, że w 2014 r. wydatki na inwestycje wyniosą 4,7 mld zł, w 2015 r. 11 mld zł, w 2016 r. 11,5 mld zł, w 2017 r. 4,3 mld zł, a w 2018 r. 0,7 mld zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W 2013 mogą ruszyć przetargi drogowe za 32,1 mld zł