XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

W 2011 roku ruszy przebudowa dworca Łódź Fabryczna

W 2011 roku ruszy przebudowa dworca Łódź Fabryczna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Budowa węzła komunikacyjnego przy dworcu Łódź Fabryczna ma ruszyć w 2011 roku. Sam dworzec, który zostanie schowany pod ziemię, będzie przystosowany m.in. do obsługi Kolei Dużych Prędkości. Inwestycja warta ponad 2 mld zł ma być zakończona w grudniu 2014 roku.

Poinformował o tym w poniedziałek w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Szef resortu uczestniczył w podpisaniu umowy o współpracy przy realizacji inwestycji między władzami Łodzi, PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Grabarczyk uważa, że łódzka inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju w naszym kraju Kolei Dużych Prędkości (KDP). Przypomniał, że przez Łódź ma prowadzić w przyszłości tzw. "linia Y", prowadząca z Warszawy do Łodzi, gdzie rozdzieli się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć długość ok. 450 km, a pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/godz.

Szef resortu jest przekonany, że takie inwestycje jak łódzka przekonają "niedowiarków" do tego, że kolej ma przyszłość.

W podobnym tonie o łódzkiej inwestycji wypowiadał się prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Podkreślił, że tylko "schowanie dworca pod ziemię" umożliwi jej realizację, bo Kolei Dużych Prędkości nie można byłoby puścić przez centrum miasta.

Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.

Ponadto mają powstać wielopoziomowe parkingi i tunel doprowadzający tory do dworca. Szacowany koszt tej części inwestycji to ponad 2 mld zł.

Realizowana przez miasto część projektu ma kosztować w sumie 595 mln. Za te pieniądze ma powstać m.in.: podziemny dworzec autobusowy i trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji tramwajowej i drogowej wokół dworca kolejowego. Ma on stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 2011 roku ruszy przebudowa dworca Łódź Fabryczna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!