XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Umowa na projekt modernizacji linii kolejowej Ełk-Trakiszki podpisana

Umowa na projekt modernizacji linii kolejowej Ełk-Trakiszki podpisana
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Krótsze podróże z Ełku do granicy oraz sprawny przejazd pociągów towarowych na międzynarodowej trasie Rail Baltica - to efekt podpisanej w piątek umowy na projekt modernizacji linii kolejowej Ełk-Trakiszki. Trasa ma zostać przebudowana do 2025 roku.

  • PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki.
  • Połączenie jest ostatnim fragmentem polskiej części międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica.
  • Prace budowlane na linii Ełk - Trakiszki mają zostać zrealizowane między 2022 a 2025 rokiem. Studium wykonalności opracuje firma TPF za około 2,6 mln zł pochodzących ze środków własnych.

- Realizacja tej inwestycji jest ważna dla przewozów pasażerskich i towarowych między krajami bałtyckimi. Poprawi się także podróż między Trakiszkami a Ełkiem oraz szybciej i komfortowo pojedziemy przez Białystok do Warszawy - powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki. Połączenie jest ostatnim fragmentem polskiej części międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica.

Dokument określi zakres inwestycji i szczegółowe rozwiązania przebudowy odcinka międzynarodowego korytarza Rail Baltica.

Prace budowlane na linii Ełk - Trakiszki mają zostać zrealizowane między 2022 a 2025 rokiem. Studium wykonalności opracuje firma TPF za około 2,6 mln zł pochodzących ze środków własnych.

Po zakończeniu modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę, jednak - zaznaczył prezes - projektanci mają opracować warianty przebudowy trasy na 160 km na godzinę, 200 km na godzinę, a nawet 240 km na godzinę.

PKP PLK przypomniało, że zakończyły się już zasadnicze prace na odcinku Rail Baltica z Warszawy Rembertowa przez Zielonkę, Tłuszcz do Sadownego. Pasażerowie mogą korzystać z nowych peronów, są nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Trwa modernizacja Rail Baltica na odcinku Sadowne do Czyżewa, w przyszłym roku rozpoczynają się prace na odcinku od Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie przebudowy na trasie Warszawa - Białystok planowane jest na do 2021 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Umowa na projekt modernizacji linii kolejowej Ełk-Trakiszki podpisana

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!