PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Umowa na budowę S1 Mysłowice-Bielsko-Biała z końcem 2016 r.

Autor: PAP
24-03-2014 16:17

Pod koniec 2016 lub na początku 2017 r. możliwe jest podpisanie umowy na budowę drogi ekspresowej S1 Mysłowice-Bielsko-Biała - uważa wicepremier Elżbieta Bieńkowska, która w poniedziałek spotkała się w Bielsku-Białej z samorządowcami i przedsiębiorcami.

Wicepremier zapewniła, że na inwestycje znajdą się pieniądze unijne. "() Uważam, że w tym budżecie - to jest moje zobowiązanie - pieniądze na tę drogę będą. () Na 100 proc. ta droga też się znajdzie w realizacji do 2020 roku" - deklarowała.
Chodzi o planowaną budowę ok. 40-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 z Mysłowic do Bielska-Białej. Połączy on istniejące fragmenty ekspresowej trasy z Cieszyna do Bielska-Białej oraz z Mysłowic do Dąbrowy-Górniczej. Droga jest projektowana od kilku lat, ale różne propozycje jej przebiegu budzą protesty zainteresowanych mieszkańców, ekologów i środowisk górniczych.

Dotychczas istnieją cztery warianty przebiegu. W połowie lutego rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA Marek Prusak poinformował, że w najbliższych miesiącach zostanie przygotowana dokumentacja nowego, piątego wariantu. Ma być kompromisem między tym, czego oczekuje środowisko górnicze, możliwościami technicznymi budowy dróg, a także możliwościami obejścia terenu byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau czy terenów Natury 2000.

"Wariant ten zostanie poddany ocenie, analizie, a potem - jak już zgromadzimy dla niego całość dokumentacji - dokonamy ponownej analizy, porównania z dotychczasowymi wariantami i najlepszy z nich uzyska naszą rekomendację. Dla tego wariantu będziemy uzyskiwać już decyzje administracyjne" - dodał Prusak.

Dotychczas żaden z czterech wariantów nie został wybrany ze względu na rozpoczęte w lutym ub. roku uzgodnienia z Kompanią Węglową, która jest właścicielem kopalni Brzeszcze, położonej w miejscowości o tej samej nazwie, oraz - nieco później - z należącym w większości do czeskiego inwestora Przedsiębiorstwem Górniczym Silesia w Czechowicach-Dziedzicach.

W przypadku Brzeszcz (Małopolskie) przez pola wydobywcze tamtejszej kopalni przebiegały trzy proponowane warianty drogi. Władze Kompanii Węglowej argumentowały, że wybór któregoś z nich może oznaczać skrócenie szacowanej na 30 lat żywotności zakładu o ok. 10-12 lat. W czerwcu ub. roku w obronie kopalni demonstrowało kilka tysięcy mieszkańców Brzeszcz.

Również zarząd PG Silesia akcentował, że wszystkie cztery planowane warianty drogi, przechodząc przez obszary górnicze kopalni, naruszają jej interesy ekonomiczne. Przedstawiciele załogi Silesii alarmowali, że szczególnie wybór jednego z wariantów drastycznie ograniczy możliwość bieżącego wydobycia i odetnie zakład od obszarów rezerwowych. Efektem miały być też wyburzenia liczone w setkach budynków.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 926 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP