Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tylko dwóch chętnych na dokończenie trzech odcinków A1

Autor: wnp.pl (TE)
27-12-2012 14:56
Tylko dwóch chętnych na dokończenie trzech odcinków A1
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Bydgoski oddział GDDKiA otrzymał oferty od dwóch konsorcjów zainteresowanych dokończeniem budowy trzech odcinków autostrady A1 Toruń - Stryków, których wcześniejszym wykonawcą były konsorcja spółek z grupy PBG oraz firm z Irlandii.

W przetargu na dokończenie odcinka Czerniewice-Odolion (11,4 km) oraz Odolion-Brzezie (23 km) wpłynęły dwie oferty:
1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 450,23 mln zł brutto

2. Konsorcjum: Strabag, Budimex, Mota-Engil Central Europe - 500,22 mln zł brutto

Zamawiający na dokończenie tej inwestycji wyznaczył budżet w wysokości 713,77 mln zł brutto. Na zrealizowanie zadania zwycięzca przetargu będzie miał 11 miesięcy od podpisania umowy.

W przetargu na dokończenie odcinka węzeł Brzezie (z węzłem) - węzeł Kowal (bez węzła) o długości blisko 30 km również złożono dwie oferty:

1. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu) - 608,77 mln zł brutto

2. Konsorcjum: Budimex, Strabag, Mota-Engil Central Europe - 643,47 mln zł brutto

Na dokończenie tej inwestycji zamawiający przygotował budżet w wysokości 870,14 mln zł brutto. Wybrany wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy.

Kontrakty na budowę tych odcinków zostały zerwane na początku września. Między wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Na odcinkach Czerniewice-Odolion oraz Odolion-Brzezie inwestycję realizowało konsorcjum irlandzkich spółek SRB Civil Engineering (lider) i John Sisk&Son oraz PBG i dwóch jego spółek zależnych - Hydrobudowy Polska i Aprivii.

PBG obecnie znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej. Wartość umowy wynosiła 934,06 mln zł brutto, a prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.

Natomiast na odcinku Brzezie-Kowal liderem konsorcjum było PBG. Jego skład uzupełniały jeszcze Hydrobudowa Polska oraz Aprivia, a także SRB Civil Engineering i John Sisk&Son. Wartość umowy wynosiła 857,37 mln zł brutto, a prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.
TE

KOMENTARZE (9)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP