PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tychy szykują przebudowę odcinka DK 44 - za 170 mln zł

Autor: PAP
31-07-2015 18:23
Tychy szykują przebudowę odcinka DK 44 - za 170 mln zł

Graf. Kera, lic. Domena Publiczna

Samorząd Tychów przygotowuje szacowaną na 170 mln zł kompleksową modernizację odcinka drogi nr 44 - od węzła z drogą nr 1 do dwupasmowej ul. Turyńskiej. Projekt i zgody już są, teraz miasto stara się o zewnętrzne środki.

Na razie, ponieważ stan drogi nr 44 na tym odcinku (chodzi o znaczną część tyskiej ul. Oświęcimskiej) był już bardzo zły, od soboty (1 sierpnia) zaplanowano tam doraźną wymianę nawierzchni. W czasie prac na tej ważnej w regionie arterii - zbierającej ruch z południowej części konurbacji katowickiej w kierunku Oświęcimia - kierowcy muszą spodziewać się utrudnień.
Już wówczas, gdy w połowie ub. roku zakończyła się prowadzona przez tyski samorząd kompleksowa przebudowa drogi krajowej nr 1, która udrożniła tranzyt przez Tychy w osi północ-południe, władze miasta myślały też o przebudowie obciążonej drogi nr 44 przecinającej je w osi wschód-zachód.

W odległych planach Tychy zakładają przebudowę całego swego odcinka drogi nr 44 - od tzw. Górki Mikołowskiej do granicy miasta z Bieruniem. Obecnie przygotowany projekt obejmuje odcinek od węzła Wartogłowiec (z drogą nr 1) do początku ul. Turyńskiej (dwupasmowy odcinek wzdłuż fabryki Fiata).

Drugi w kolejności etap modernizacji drogi nr 44 w Tychach miałby objąć jej centralny fragment (ul. Mikołowską) m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Katowicką, czyli tzw. skrzyżowaniem przy Browarze. To przedsięwzięcie jest we wcześniejszej fazie prac, Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach na razie przygotowuje jego koncepcję.

Zaprojektowana już kompleksowa modernizacja odcinka od węzła Wartogłowiec do ul. Turyńskiej nie zakłada znaczącej rozbudowy. Droga nadal będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku (na wspólnej jezdni); jej szerokość zostanie jednak ujednolicona do ok. 7 metrów, pojawią się też chodniki, drogi rowerowe i przejścia podziemne (na wysokości ul. Długiej i Kościelnej).

Największym elementem modernizacji będzie budowa układu dwujezdniowej estakady po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (którą poprowadzony zostanie główny ruch między ul. Oświęcimską i Turyńską). Poniżej, po obu stronach mają powstać dwa ronda połączone krótkim odcinkiem pod estakadą (ronda te utworzą połączenia z ulicami Kościelną, Mysłowicką, Główną i odcinkiem ul. Oświęcimskiej - wiodącym do Bierunia Starego oraz do ul. Serdecznej prowadzącej w kierunku Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP