PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy w kwietniu 2016 r.

Autor: PAP
13-08-2015 19:47
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy w kwietniu 2016 r.

Pierwotnie zakończenie budowy tunelu planowano na październik 2014 roku.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W kwietniu 2016 r. może być oddany do użytku tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku - poinformowali przedstawiciele miasta. Budowa ma się zakończyć w grudniu i kilka miesięcy mogą potrwać odbiory techniczne. Zakończenie budowy opóźnione jest o ponad rok.

Tunel pod Martwą Wisłą, złożony z dwóch równoległych dróg o długości 1072 m każda, stanowi czwarty, ostatni odcinek Trasy Słowackiego - jednej z głównych arterii w mieście. Trasa łączy port lotniczy z portem morskim oraz z obwodnicami Gdańska i autostradą A1.
W czwartek Gdańskie Inwestycje Komunalne (miejska spółka nadzorująca inwestycję), generalny wykonawca, hiszpańska firma OHL i przedstawiciele władz miasta zaprosili dziennikarzy na budowę tunelu. Była to ostatnia okazja do zapoznania się ze stanem inwestycji przed oddaniem jej do użytku kierowcom.

Ryszard Trykosko, prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych wyjaśnił dziennikarzom, że prace budowlane powinny być zakończone do końca roku. "Pracujemy siedem dni w tygodniu na trzy zmiany" - dodał. Codziennie na budowie pracuje 400 osób. Od stycznia-lutego mają być przygotowywane odbiory techniczne. Ocenił, że "jest duża szansa, że przeprawa do dyspozycji kierowców zostanie oddana na przełomie marca - kwietnia". "Jeśli nic się nie zdarzy, a odbiory przynoszą czasem różne niespodzianki" - zastrzegł. Zwrócił uwagę, że "jest to obiekt szczególnie zagrożony pożarami, wypadkami więc będzie musiał być perfekcyjnie przygotowany do odbiorów, bo tylko wtedy będzie mógł być oddany do eksploatacji" - dodał.

Podkreślił, że przedłużające się prace budowlane nie mają wpływu na wzrost kosztów inwestycji. Prace budowlane obejmujące realizację węzła Marynarki Polskiej, tunelu oraz węzła Ku Ujściu mają kosztować 885 mln zł. W 85 proc. inwestycja jest dofinansowana z funduszy UE.

Pierwotnie zakończenie budowy tunelu planowano na październik 2014 roku. Trykosko tłumaczy, że na przedłużenie realizacji inwestycji wpływ miało ogłoszenie upadłości trzech polskich firm, które wygrały przetarg na budowę, m.in. Hydrobudowy Polska. Ze zwycięskiego konsorcjum została tylko hiszpańska spółka Obrascon Huarte Lain (OHL). "OHL, który miał być na początku tylko takim dodatkiem, a cały ciężar budowy miał spoczywać na polskich firmach, musiał wziąć wszystko na siebie; potrzebował trochę czasu na zorganizowanie finansowania, zawarcie umów" - wyjaśnił. Powiedział, że na opóźnienie zakończenia prac miały też wpływ trudności przy budowie siedmiu poprzecznych przejść bezpieczeństwa łączących obie nitki tunelu, które umożliwią ewakuację kierowców z jednej nitki do drugiej np. w przypadku awarii czy pożaru.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP