Trzy umowy na prace projektowe dla kolei podpisały w poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Umowy są niezbędne, aby PKP PLK wyremontowały linie kolejowe na kilku trasach w kraju.
Dzięki remontowi na tej trasie pociągi pasażerskie zwiększą prędkość jazdy do 160 km na godzinę, a miejscami nawet do 200 km na godzinę. Tak będzie na odcinku Tczew - Inowrocław. Pociągi towarowe na całej trasie pojadą 120 km/godz.
Przedsiębiorstwo MGGP SA z Tarnowa (dawniej Małopolska Grupa Geodezyjno-Projektowa), wykorzystując zdjęcia lotnicze, zrobi mapę do projektu modernizacji linii kolejowej E-30 na odcinku Tarnów- Rzeszów. Koszt prac ma wynieść 225,2 tys. euro, a termin realizacji 7 miesięcy od dnia podpisania.
Remont tej linii ma również doprowadzić do zwiększenia prędkości jazdy pociągów.
Trzecia umowa dotyczy opracowania studium wykonalności dla budowy mostu kolejowego przez Nysę Łużycką na granicy polsko-niemieckiej, między Horką a Bielawą Dolną. Termin realizacji umowy wynosi 600 dni od podpisania, a wartość 791,8 tys. zł.
Nowy most powstanie na miejscu starego, z jednym czynnym torem kolejowym. Na nowym moście pociągi mają jeździć po dwóch torach, z prędkością ponad 100 kilometrów na godzinę, a nie jak obecnie - 70 km na godzinę.