PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trzy oferty w ważnym przetargu PKP PLK. Najtańsza za 0,7 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
01-06-2017 08:26
Trzy oferty w ważnym przetargu PKP PLK. Najtańsza za 0,7 mld zł
Fot. mat. pras. PKP PLK

PKP PLK otrzymały trzy oferty w przetargu na zabudowę systemu ERTMS/ETCS (poziom 2) na linii E20 Kunowice - Terespol (z wyłączeniem Węzła Warszawskiego) oraz C-E20 Łowicz - Łuków (poziom 1). Najtańsza opiewa na blisko 0,7 mld zł netto. Inwestycja ma pozwolić na podniesienie poziomu bezpieczeństwa podróżnych i ułatwienie pracy maszynistów.

Kryteria wyboru wykonawcy w przetargu stanowią cena (60 proc.) termin realizacji (20 proc.) i doświadczenie personelu (20 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 61-miesięczny termin realizacji.
W protokole z otwarcia ofert nie podano informacji nt. zadeklarowanego doświadczenia. Budżet zamawiającego wynosi 1,236 mld zł netto, a oferty złożyły (ceny netto):

1. Thales Polska - 691,1 mln zł netto

2. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska - 967,6 mln zł netto

3. AZD Praha - 1,088 mld zł netto

Bezpiecznie i punktualnie


Jak informowały wcześniej PKP PLK, efektem wdrożenia nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS będzie podniesienie poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków i zdarzeń na kolei. Sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym pozytywnie wpłynie na punktualność pociągów.

System ERTMS/ETCS jest niezbędny do prowadzenia ruchu pociągów z prędkościami powyżej 160 km/h. Wprowadzenie systemu umożliwi także pociągom poruszającym się po europejskich liniach kolejowych swobodne przekraczanie granic (interoperacyjność).

System ERTMS/ETCS wspiera m.in. pracę maszynisty. W zależności od zastosowanego poziomu systemu informacje dla maszynisty przekazywane są przez urządzenia zamontowane w torach (eurobalisy) i przytorowe sterowniki (tzw. kodery LEU lub Centrum Sterowania Radiowego) do urządzeń pokładowych. Informacje te są wyświetlane na pulpicie znajdującym się w kabinie lokomotywy.

Maszynista na bieżąco otrzymuje informacje o aktualnym zezwoleniu na jazdę oraz dopuszczalnej prędkości na linii, a także o lokalizacji innych pociągów, dopuszczalnej prędkości, zamknięciu przejazdów, każdej nieprzewidzianej przeszkodzie na trasie.

Dzięki przesyłanym i analizowanym informacjom możliwa jest ciągła i automatyczna kontrola pracy maszynisty oraz automatyczne ograniczenie prędkości w przypadku braku odpowiedniej jego reakcji.

ERTMS/ETCS poziomu 2 opiera się na systemie cyfrowej łączności radiowej GSM-R. Składa się z dwóch elementów: Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (European Train Control System, ETCS) i systemu łączności GSM-R (GSM-Railways).

Ambitny plan


Wdrożony już na ok. 340 km linii (m.in. CMK) nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem kolejowym, umożliwia jeszcze sprawniejsze i bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów.

Docelowo system zostanie zabudowany na najważniejszych liniach kolejowych w kraju. PKP PLK planują, że do końca 2023 r. w system zostanie wyposażonych do 2,5 tys. km linii kolejowych.

W kwietniu otwarto już oferty w przetargu na zabudowę systemu ERTMS/ETCS (poziom 2) na linii E30 od Podłęża około Krakowa do Rzeszowa.

Zobacz więcej: Trzy oferty na ważną inwestycję na linii Kraków – Rzeszów
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP