Trzy oferty w przetargu na inżyniera kontraktu tras rowerowych na Podkarpaciu

Trzy oferty w przetargu na inżyniera kontraktu tras rowerowych na Podkarpaciu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Trzy podmioty złożyły oferty w przetargu na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy projekcie budowy tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja ta będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski.

Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Do tej pory rozstrzygnięty został jeden, pozostałe cztery postępowania przetargowe są w toku.

Natomiast w przetargu na wybór inżyniera kontraktu wpłynęły trzy oferty. Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, oferty wahają się od ponad 820 tys. do ponad 519 tys. zł.

"Wszystkie są niższe niż planowaliśmy wydać - 1,3 mln zł. Obecnie weryfikujemy złożone dokumenty" - dodała.

PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa - ok. 60 mln zł.

Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to, że zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Z kolei budowa czy przebudowa obiektów inżynieryjnych, np. mostów czy kładek została objęta oddzielnymi przetargami. Jak zaznaczyła Sudoł-Sikora, dotychczas ogłoszonych zostało sześć takich przetargów.

"Niektóre już rozstrzygnęliśmy, np. podpisaliśmy umowę na budowę nowej kładki w gminie Krzywcza czy budowę podobnej inwestycji w gminie Radomyśl nad Sanem, przy drodze wojewódzkiej nr 856" - powiedziała rzeczniczka.

Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!