PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trwa układanie testowego odcinka A2 Świecko-Nowy Tomyśl

Autor: PAP
20-11-2009 18:44

Na budowanym odcinku autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl w piątek rozpoczęło się układanie nawierzchni betonowej na trzykilometrowym odcinku testowym. Układana nawierzchnia składa się z dwóch warstw betonu. Obie warstwy zostały tak zaprojektowane, aby mogły wytrzymać prognozowany ruch samochodów przez ponad 30 lat.

Cała trasa autostrady o długości 105,9 km ma być gotowa przed końcem 2011 roku. Odcinek autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl realizowany jest przez spółkę koncesyjną Autostrada Wielkopolska II SA.
Jak wyjaśniła rzecznik prasowy spółki Zofia Kwiatkowska, odcinek testowy jest wykonywany w celu sprawdzenia technologii, maszyn i procedur odbioru. Układanie nawierzchni potrwa do 22 listopada. "Tego typu odcinek betonowy układany jest po raz pierwszy w Polsce w nowej technologii tzw. nawierzchni betonowej z wyeksponowanym kruszywem. Technologia ta została rozwinięta kilka lat temu i jest obecnie stosowana w takich krajach jak Belgia, Austria oraz Niemcy, gdzie od roku 2007 jest to standardowa technologia dla nawierzchni betonowych na autostradach" - poinformowała.

"Wykonawca robót budowlanych, firma A2Strada zdecydował się na realizację odcinka testowego właśnie teraz z uwagi na ewentualną możliwość dopracowania wybranej technologii jeszcze w tym roku, czyli przed rozpoczęciem pełnego sezonu budowlanego na wiosnę 2010 r." - poinformował prezes zarządu spółki Autostrada Wielkopolska II SA Andrzej Patalas.

Dodał, że wykonywanie odcinka testowego jest wymagane przepisami, bo i procedura, i technologia musi przed rozpoczęciem faktycznej budowy drogi zatwierdzona przez niezależnego inżyniera.

Obecnie prace budowlane są prowadzone na łącznej długości 57 km przyszłej trasy i przy budowie 25 z 81 obiektów mostowych. Powstaje też betonowy odcinek testowy o długości 3 km, na którym sprawdzane będą technologie, maszyny i procedury.

Droga z Nowego Tomyśla do Świecka będzie pierwszym tak długim odcinkiem autostrady wybudowanym w technologii betonowej w Polsce. Trasa zostanie oddana do użytku z pełnym wyposażeniem, m.in. punktami poboru opłat, systemem alarmowym, miejscami obsługi podróżnych.

Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu 2009 roku. Koszt samej budowy wynosi 1,29 mld euro (całej inwestycji 1,6 mld euro). Pieniądze będą pochodzić z trzech źródeł: Europejskiego Banku Inwestycyjnego (ok. 1 mld euro), międzynarodowych banków komercyjnych (ok. 400 mln euro) i z wpłat akcjonariuszy Autostrady Wielkopolskiej (186 mln euro).

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem; na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna. Po oddaniu budowanego odcinka A2 będzie liczyć prawie 360 km.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 713 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP