PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trwa batalia o kontrakt na tunel pod Martwą Wisłą

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
03-09-2011 16:47
Trwa batalia o kontrakt na tunel pod Martwą Wisłą
Fot. PTWP (archiwum)

Krajowa Izba Odwoławcza po raz drugi uwzględniła odwołanie FCC Construccion i unieważniła wybór konsorcjum Hydrobudowy Polska do budowy 2,4-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Wartość tego zlecenia wynosi 885,6 mln zł brutto.

Jednocześnie KIO ponownie wezwała konsorcjum Hydrobudowy do przedstawienia czynników, które zadecydowały o cenie złożonej w ofercie. Po ich otrzymaniu Gdańskie Inwestycje Komunalne ponownie mają rozpatrzyć wszystkie oferty i wybrać najkorzystniejszą.
Wcześniej - pod koniec lipca - po pierwszym odwołaniu złożonym przez FCC Construccion - Krajowa Izba Odwoławcza również nakazała unieważnić wybór konsorcjum Hydrobudowy. Oferta konsorcjum FCC, którego skład uzupełniają jeszcze Alpine Bau, Doraco i Wakoz, zajęła drugie miejsce w przetargu (1,18 mld zł brutto). W opinii FCC, cena zaoferowana przez konsorcjum Hydrobudowy jest rażąco niska.

Na początku sierpnia Gdańskie Inwestycje Komunalne na podstawie przeanalizowanych dokumentów po raz drugi wybrały ofertę Hydrobudowy jako najkorzystniejszą. Od decyzji miejskiej spółki ponownie odwołało się konsorcjum FCC.

Gdańskie Inwestycje Komunalne zaskarżyły pierwszy werdykt KIO do Sądu Okręgowego w Gdańsku, który jest ostateczną instancją w tej sprawie. Termin rozprawy wyznaczono na 13 września.

Inwestycja w Gdańsku obejmuje budowę dwóch jezdni po dwa pasy o długości 2,4 km (od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu), tunelu pod Martwą Wisłą o długości blisko 1,4 tys. metrów oraz wykonanie Węzła Marynarki Polskiej w pobliżu stadionu PGE Arena. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Skomplikowanym obiektem będzie także Węzeł Marynarki Polskiej, który ze względu na liczbę podłączonych do niego ulic, będzie jednym z największych rond w kraju i Europie - średnica zewnętrzna wyniesie 130 metrów.

Konsorcjum Hydrobudowy, którego skład uzupełniają jeszcze hiszpański OHL, PBG, Aprivia i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro, chce zrealizować projekt w ciągu 3 lat.

Czytaj też: Rosną koszty wykonawcy Stadionu Narodowego

Tomasz Elżbieciak



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 967 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP