Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trakcja PRKiI wykluczona z przetargu za rażąco niską cenę

Autor: wnp.pl (TE)
03-02-2016 21:34
Trakcja PRKiI wykluczona z przetargu za rażąco niską cenę
Fot. mat. pras.

Oferta konsorcjum, którego liderem jest Trakcja PRKiI, została przez PKP PLK wykluczona z przetargu na modernizację 16 obiektów inżynieryjnych na 14-kilometrowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej - pomiędzy Białą Rawską a Strzałkami. Powód to rażąco niska cena.

Przetarg obejmuje przebudowę i dostosowanie dwóch mostów, sześciu wiaduktów i ośmiu przepustów do prędkości 200 km/h. Zadanie ma zostać zrealizowane do 13 grudnia 2016 r. Kryteria oceny ofert to ceny (80 proc.) i gwarancja (10 proc.).

Wykluczona oferta konsorcjum Trakcja PRKiI, Intop Tarnobrzeg opiewa na 21,72 mln zł mln zł netto wobec budżetu inwestora w wysokości 48,51 mln zł netto. PKP PLK podały, że odrzuciły ofertę konsorcjum, ponieważ zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

- Wykonawca (...) w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego do wyjaśnienia elementów oferty mających wpływ na wysokość oferowanej ceny wskazał, że stosunkowo niska cena za realizację zamówienia nie wynika z oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy itd., lecz w głównej mierze z faktu, że konsorcjum zrezygnowało z wykonania części robót składających się na przedmiot zamówienia - podały PKP PLK.

- Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający uznał, że nie będzie możliwe zrealizowanie całego zakresu zamówienia określonego w SIWZ za oferowaną cenę, bowiem dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę - dodały.

W tej sytuacji jako najkorzystniejsza została wybrana kolejna pod względem ceny oferta Intop Warszawa, która wynosi 29,16 mln zł netto. Wszyscy uczestnicy przetargu zadeklarowali 120-miesięczny okres gwarancji.

Pozostałe oferty złożyły (ceny netto): Budimex (29,67 mln zł netto), Torpol (29,86 mln zł - wykluczona, brak spełnienia warunków udziału w przetargu) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (35,82 mln zł), Polaqua (37,90 mln zł), ZUE (39,08 mln zł), Polwar (39,79 mln zł), konsorcjum Porr Polska Infrastructure, Porr Polska Construction (41,58 mln zł) oraz konsorcjum Poltores, Construcciones Rubau, Rover Alcisa (53,01 mln zł).

- Efektem będzie dodatkowe skrócenie podróży, możliwość wykorzystania linii przez większą liczbę pociągów i polepszenia oferty przewoźników. Zmodernizowane obiekty zapewnią także wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym - informowały wcześniej PKP PLK.

Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4, ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami.

Linia przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem i Katowicami, a także m.in. Opolem i Wrocławiem.

Po trzech kwartałach 2015 r. Trakcja PRKiI miała 896,62 mln zł przychodów wobec 1,038 mld zł rok wcześniej. Grupa odnotowała 38,26 mln zł zysku netto wobec 9,29 mln zł zysku przed rokiem.

Zobacz więcej: Trakcja PRKiI ma na celowniku przetargi za 22 mld zł

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 521 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 330 581 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 572 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP