PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trakcja PRKiI wygrała przetarg na trasę E59 po FCC

Autor: WNP.PL (TE)
04-09-2015 11:39
Trakcja PRKiI wygrała przetarg na trasę E59 po FCC

Trakcja PRKiI dokończy prace modernizacyjne po FCC Construcción.

Fot. Trakcja PRKiI

Oferta Trakcji PRKiI została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza w przetargu dotyczącym dokończenia modernizacji 32-kilometrowego fragmentu trasy E59 na odcinku Poznań - Czempiń, którego wcześniejszym wykonawcą było konsorcjum hiszpańskiego FCC Construcción.

Zadanie obejmuje roboty torowo-podtorzowe i okołotorowe, a termin ich realizacji to 11 miesięcy. Wykonawca został wybrany według kryteriów ceny (60 proc.) oraz czasu zamknięć torowych (40 proc.).
Najniższą cenę i jednocześnie najkrótszy czas zamknięć torowych (11 517 h) zaoferowała Trakcja PRKiI, której oferta opiewa na 213,27 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 365,23 mln zł brutto.

Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto; czas zamknięć torowych):

1. Torpol - 239,68 mln zł; 11 025 h - wykluczona

2. ZUE - 220,52 mln zł; 12 943 h

3. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 217,60 mln zł; 14 350 h

4. Konsorcjum: OHL ZS, OHL ZS Polska - 248,71 mln zł; 14 850 h - wykluczona

5. Konsorcjum: PKP Energetyka, Intop Warszawa - 215,92 mln zł; 14 319 h

6. Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail (Czechy) - 240,28 mln zł; 13 849 h - wykluczona

7. Trakcja PRKiI: 213,26 mln zł; 11 517 h

PKP PLK zdecydowały o rozwiązaniu umowy z konsorcjum FCC Construcción, AZVI oraz Decoma z Warszawy w połowie lutego 2015 r. Kontrakt, podpisany pod koniec stycznia 2013 r., opiewał na 537,64 mln zł netto. Budżet inwestora w tym postępowaniu wynosił 798,15 mln zł netto.

Umowa zakładała zakończenie prac w czerwcu 2015 r. W momencie rozwiązania umowy zaawansowanie robót wynosiło 30 proc., co - jak podkreślały PKP PLK - nie gwarantowało terminowej realizacji zadania.

Inwestor podkreślał też, że pomimo wielu wezwań do podjęcia działań naprawczych i wsparcia udzielanego przez zamawiającego, konsorcjum nie realizowało kontraktu zgodnie z harmonogramem.

W tej sytuacji PKP PLK rozwiązały umowę i postanowiły podzielić inwestycję na trzy nowe przetargi, aby do końca 2015 r. zrealizować maksymalny zakres prac. W maju otwarto oferty w przetargu na budowę skrzyżowań dwupoziomowych.

Zobacz więcej: Jedenastu chętnych na wiadukty trasie Wrocław - Poznań

Natomiast w sierpniu PKP PLK podpisały kontrakt na cześć prac z konsorcjum, które tworzą dwie giełdowe spółki - Pozbud T&R oraz Dekpol.

Zobacz więcej: Prace na E59 po FCC do dokończenia za 30 proc. budżetu

Kontrakt na modernizację E59 był kolejną inwestycją realizowaną przez FCC, gdzie spółka znalazła się w sporze z inwestorem. W sierpniu 2013 r. prezydent Olsztyna zerwał FCC warty 250 mln zł kontrakt na budowę linii tramwajowej.

Natomiast w czerwcu 2014 r. spółka zerwała wartą 125 mln zł umowę na budowę obwodnicy Szczuczyna. FCC było także właścicielem austriackiego Alpine, które w czerwcu 2013 r. ogłosiło upadłość, a w Polsce było m.in. wykonawcą odcinka autostrady A1 Świerklany - Gorzyczki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP