Spółka budowlano-montażowa, wykonująca usługi w zakresie infrastruktury kolejowej, Trakcja Polska jeszcze przed Wielkanocą planuje przeprowadzenie emisji publicznej, poinformował prezes Maciej Radziwiłł. Prospekt spółki w piątek zatwierdziła Komisja Nadzoru Finansowego (KNF)
"Spółka ma bardzo mocny przepływ finansowy, dopuszczamy też pewien poziom zadłużenia" - powiedział Radziwiłł. Dodał, że duża część budżetu inwestycyjnego będzie przeznaczona na akwizycje.
Priorytetem Trakcji jest umocnienie w segmencie okołokolejowym i to tam należy spodziewać się kolejnych akwizycji. Według Radziwiłła, firma może je przeprowadzić jeszcze w tym roku, a spółkę interesują przede wszystkim średnie firmy o rocznych przychodach do 50 mln zł.
Radziwiłł poinformował też, że spółka będzie chciała zdywersyfikować działalność i wejść również np. w sektor budownictwa drogowego. "Przejęcie w tym sektorze przyniosłoby nam istotne synergie" - ocenił Radziwiłł. Trakcja Polska zajmuje się m.in. naprawami i konserwacją torów tramwajowych. Takie prace wymagają współpracy z firmami z sektora budownictwa drogowego.
Głównym udziałowcem Trakcji jest hiszpańska firma Comsa, która posiada 62,31% kapitału (do Radziwiłła należy 20.7-proc. pakiet akcji). Radziwiłł poinformował, że Comsa będzie chciała zachować ponad 50% udziałów w spółce, zadeklarował też że będzie chciał, żeby firma wypłacała dywidendę.
KNF zatwierdziła w piątek prospekt emisyjny Trakcji Polskiej w związku z ofertą 10 mln istniejących akcji serii C i 30 mln nowych akcji serii F. Po podwyższeniu kapitał spółki będzie się dzielił na ok. 160,1 mln akcji. Oferującym w ofercie spółki będzie dom maklerski Unicredit CA IB.
W 2006 roku grupa Trakcja Polska zanotowała przychody na poziomie 363,2 mln zł przy zysku netto w wysokości 11,2 mln zł.