PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Torpol z wygraną za 304 mln zł na linii Katowice - Kraków

Autor: WNP.PL (TE)
23-08-2016 16:45
Torpol z wygraną za 304 mln zł na linii Katowice - Kraków
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Oferta Torpolu została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację jednego z fragmentów linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Wartość oferty opiewa na ponad 300 mln zł brutto.

Zadanie dotyczy odcinka Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy (1,8 km) oraz stacji Kraków Mydlniki (3 km). Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 18 miesięcy.
Kraków Mydlniki to stacja węzłowa - rozpoczynają się na niej m.in. dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (nr 95 i 100). Ponadto na stacji rozpoczyna się jednotorowa linia do lotniska Balice (nr 118).

Zwycięska oferta

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brano pod uwagę cenę (95 proc.) i okres gwarancji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 120 miesięczny okres gwarancji.

Natomiast prace najtaniej wycenił Torpol, którego oferta opiewa na 304,28 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego na poziomie 391,88 mln zł brutto.

- To jeden z dużych kontraktów, które są w obszarze naszego zainteresowania. Czekamy teraz na ostateczne zakończenie postępowania przetargowego i podpisanie umowy - skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Skanska (Polska), Skanska (Czechy), Skanska SK (Słowacja) - 306,13 mln zł - odrzucona

2. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 333,43 mln zł

3. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - 337,96 mln zł

4. Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail (Czechy) - 341,34 mln zł

5. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Intercor - 347,07 mln zł - odrzucona

6. Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Bau, Infrakol - 347,81 mln zł - odrzucona

7. Konsorcjum: ZUE, PNiUIK w Krakowie, Mota-Engil Central Europe - 358,86 mln zł

8. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados, Polaqua - 396,93 mln zł - odrzucona

Długoletnie opóźnienie

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Wówczas podzielono ją na trzy odcinki: Kraków - Krzeszowice, Krzeszowice - Trzebinia oraz Trzebinia - Sosnowiec Jęzor. Na wszystkich trzech powstały problemy i opóźnienia, związane głównie z upadłościami wykonawczych i projektowych.

Koszt modernizacji linii E30 Katowice - Kraków w ramach unijnej perspektywy - wg Krajowego Programu Kolejowego - ma wynieść ok. 2,34 mld zł. Po modernizacji pociągi osobowe mają osiągać na trasie prędkość do 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i trzech przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Zaplanowano także budowę trzech lokalnych centrów sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia oraz LCS Kraków Mydlniki. Ponadto ma zostać przebudowana nawierzchnia torowa, a sieć trakcyjna w całości wymieniona.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Torpol S.A. [TOR]

kurs:

12.18 PLN -0.01 (-0.08%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP