PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Torpol najtańszy w przetargu PKP PLK. Drugie jest ZUE

Autor: wnp.pl (TE)
10-02-2016 21:53
Torpol najtańszy w przetargu PKP PLK. Drugie jest ZUE
Fot. Fotolia

PKP PLK otrzymały osiem ofert w przetargu na remont linii 353 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno, który obejmuje odnowę dziewięciu stacji i przystanków oraz wymianę 70 km sieci trakcyjnej. Najtaniej zadanie wycenił Torpol, a drugie pod względem ceny jest ZUE.

Oferta Torpolu opiewa na 57,18 mln zł brutto wobec

budżetu inwestora w wysokości 77,49 mln zł brutto. Drugie pod względem ceny jest ZUE (58,60 mln zł brutto), a trzecia PKP Energetyka (60,81 mln zł brutto).

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto): konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Przedsiębiorstwo EL-IN (61,01 mln zł), konsorcjum Vias y Construcciones, Electren (61,49 mln zł), Trakcja PRKiI (61,65 mln zł), konsorcjum  Schweerbau, Trakcja System, SBM (65,45 mln zł) oraz konsorcjum Trakce Automatyka, Elektro-Spark (70,05 mln zł).

Kryteria oceny ofert w przetargu to cena (70 proc.) oraz czas zamknięć torowych (30 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu zamknięć o 10 dni. Wyjątkiem jest PKP Energetyka, która wskazała 45 dni.

Niemniej - według zapisów specyfikacji - w przypadku skrócenia czasu zamknięć torowych o więcej niż 10 dni zamawiający nie będzie przyznawał dodatkowych punktów.

Maksymalną liczbę punktów, jaką może otrzymać wykonawca, to 30 pkt. i jest ona przyznawana właśnie za skrócenie zamknięć o 10 dni.

W ramach inwestycji mają zostać przebudowane perony w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie.

Wszystkie wyposażone zostaną w elementy małej architektury i oświetlenie oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony z nową nawierzchnią będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów.

Na stacji Trzemeszno zostanie wybudowany nowy peron nr 2, co wpłynie na lepszą obsługę związaną z ruchem podróżnych. Kompleksowo wymieniona zostanie sieć trakcyjna na długości ponad 70 km. Całość prac ma zostać zrealizowana do 6 grudnia 2016 r.

Przedsięwzięcie stanowi pierwszy etap modernizacji prawie 100 km odcinka Poznań Wschód - Dziarnowo (k. Inowrocławia). PKP PLK zapowiedziały, że po wykonaniu wszystkich prac na tej trasie pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży.

Na odcinku Poznań Główny - Inowrocław przejazd dla najszybszych pociągów ma wynieść ok. 55 minut. Inwestycja wpłynie na uatrakcyjnienie oferty przewozowej na trasie Poznań - Trójmiasto i Poznań - Olsztyn.

- Realizacja prac zaplanowana jest na 2016r. To pozwoli w rozkładzie jazdy 2016/17 na zapewnienie alternatywnej trasy objazdowej dla remontowanej magistrali E20 (Warszawa- Poznań). Modernizacja linii E20 to jedna z kluczowych inwestycji PKP PLK - informował zarządca kolejowej infrastruktury.

- Przedsięwzięcie za ponad 2,6 mld zł finansowane jest z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF), którego realizację przewidziano na lata 2016-2020. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji - informował również.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 661 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 263 931 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 731 651 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP