Torpol najbliższy kontraktu PKP PLK za blisko 0,5 mld zł

Torpol najbliższy kontraktu PKP PLK za blisko 0,5 mld zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP PLK otrzymały pięć ofert w przetargu na modernizację linii kolejowej E59 Wrocław - Poznań na 36-kilometrowym odcinku Leszno - Czempiń. Najtańsza opiewa na blisko 0,5 mld zł brutto i należy do Torpolu.

Odcinek planowany do modernizacji ma zostać przebudowany wraz z podtorzem oraz wymianą sieci trakcyjnej. Zadanie przewiduje też m.in. przebudowę stacji kolejowych i peronów oraz wiaduktów drogowych i kolejowych.

Oferty w przetargu

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę będą brane: cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) i gwarancja (10 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji oraz 72-miesięczny okres gwarancji.

Natomiast najtańsza oferta należy do Torpolu i opiewa na 488,84 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 771,97 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 504,61 mln zł

2. Konsorcjum: ZUE, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito - 550,39 mln zł

3. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka, Porr Polska Construction, Porr Bau - 566,42 mln zł

4. Konsorcjum: Astaldi, Construzioni Linee Ferroviarie, Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut - 618,73 mln zł

Szybciej na kluczowej trasie

Linia Wrocław - Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Magistrala E59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami.

PKP PLK zapowiadają, że po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej magistrali zwiększy się przepustowość tej linii oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59.

Nowoczesna infrastruktura ma również zwiększyć dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.

Po przebudowie pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania ma skrócić się do 1 godz. i 20 minut.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Torpol najbliższy kontraktu PKP PLK za blisko 0,5 mld zł

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!