PKP PLK otrzymały pięć ofert w przetargu na modernizację linii kolejowej E59 Wrocław - Poznań na 36-kilometrowym odcinku Leszno - Czempiń. Najtańsza opiewa na blisko 0,5 mld zł brutto i należy do Torpolu.
Oferty w przetargu
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę będą brane: cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) i gwarancja (10 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji oraz 72-miesięczny okres gwarancji.
Natomiast najtańsza oferta należy do Torpolu i opiewa na 488,84 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 771,97 mln zł brutto.
Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):
1. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman - 504,61 mln zł
2. Konsorcjum: ZUE, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito - 550,39 mln zł
3. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka, Porr Polska Construction, Porr Bau - 566,42 mln zł
4. Konsorcjum: Astaldi, Construzioni Linee Ferroviarie, Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut - 618,73 mln zł
Szybciej na kluczowej trasie
Linia Wrocław - Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Magistrala E59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami.
PKP PLK zapowiadają, że po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej magistrali zwiększy się przepustowość tej linii oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59.
Nowoczesna infrastruktura ma również zwiększyć dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.
Po przebudowie pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania ma skrócić się do 1 godz. i 20 minut.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Torpol najbliższy kontraktu PKP PLK za blisko 0,5 mld zł