PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Torpol i Budimex zmodernizują odcinek linii kolejowej Katowice - Kraków

Autor: wnp.pl (TE)
02-10-2017 07:46 |  aktualizacja: 02-10-2017 10:52
Torpol i Budimex zmodernizują odcinek linii kolejowej Katowice - Kraków

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r.

fot. PKP PLK

PKP PLK podpisały z konsorcjum Torpolu i Budimeksu kontrakt za ponad 0,7 mld zł brutto na modernizację linii kolejowej z Trzebini do Krzeszowic. To ostatni odcinek trasy Katowice - Kraków, na którym ruszą prace.

  • Trasa Katowice - Kraków leży na międzynarodowym korytarzu E30, biegnącym od Niemiec przez Polskę po Ukrainę.
  • Dzięki inwestycjom, które mają być współfinansowane z unijnego programu Łącząc Europę, pociągi osobowe powinny w przyszłości poruszać się z prędkością 160 km/h.
Zadanie przewiduje modernizację ok. 17 km dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami wraz ze stacjami Trzebinia, Dulowa, Wola Filipowska i Krzeszowice.

Kryteria oceny ofert w przetargu stanowiły cena (80 proc.), czas realizacji (10 proc.) i gwarancja (10 proc.). Konsorcjum Torpolu i Budimeksu ma wykonać prace na 734,74 mln zł brutto w ciągu 27 miesięcy. Zadeklarowana gwarancja to 72 miesiące, a udział spółek w konsorcjum wynosi po 50 proc.

Budżet zamawiającego wynosił 953,61 mln zł brutto, a ofertę w przetargu złożyło jeszcze tylko konsorcjum ZUE, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito (Węgry). Oferta opiewała na 846,95 mln zł brutto, przy 29 miesięcznej realizacji orz 72 miesiącach gwarancji.

Inwestycja dużym poślizgiem

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r. Wówczas podzielono ją na trzy odcinki: Kraków - Krzeszowice, Krzeszowice - Trzebinia oraz Trzebinia - Sosnowiec Jęzor.

Pierwotnie prace miały zakończyć się w czerwcu 2014 r. Jednak na wszystkich kontraktach powstały problemy i opóźnienia, związane głównie z upadłościami wykonawczych i projektowych. Stąd obecne przetargi na wybór nowych wykonawców większości prac związanych z inwestycją.

Szybciej po modernizacji

Projekt modernizacji linii E30 Katowice - Kraków na odcinku Sosnowiec Jęzor - Kraków Główny Towarowy o długości ponad 58 km - wg informacji podanych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. - ma planowaną wartość ok. 2,3 mld zł. Po modernizacji pociągi osobowe mają osiągać na trasie prędkość 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i trzech przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Zaplanowano także budowę trzech lokalnych centrów sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia oraz LCS Kraków Mydlniki. Ponadto ma zostać przebudowana nawierzchnia torowa, a sieć trakcyjna w całości wymieniona.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

BUDIMEX SA [BDX]

kurs:

199.40 PLN 8.70 (4.56%)

Notowania | Analiza techniczna


Torpol S.A. [TOR]

kurs:

7.72 PLN 0.07 (0.92%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP